Golf 90 mod (monojet) nøkker en del under kjøring i det man gir gass

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva som kan føre til at bilen nøkker/henger litt igjen når man gir gass, virker som man må slippe opp igjen litt på gasspedalen for så å gi gass på ny før den går som den skal.

 

Funker av og til også å trykke gasspedal i bunn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat samme problemet selv...

: bråk :: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sitter en tykk pakning under forgasseren som kan bli sliten så motoren får falsk luft derfra. Da kan det gå litt i rykk og napp :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tipset, skal ta å sjekke det.

 

Det er på monojet eller "ren forgasser"? (for de som vet, hva er egentlig monojet i forhold til insprøtning?)....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en slags forgasser med en dyse.

Etter hva jeg har forstått...

 

Ser ut som en forgasser, men de kaller det monopoint injection eller.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

monojetronic

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal på diagnose neste fredag, da får jeg vite om det er noe elektronisk som feiler.. Kan nesten utelukke den flensn mellom spjeldhuset og manifolden, byttet den høsten 04. Jeg tipper det er lambda sonden som ikke er helt 100% lengre.. I tillegg har jeg lagt merke til spenningen på batteriet har falt endel idet siste, fra å før ligge på 13 - 14 uten lading til å ligge på jevnt 12.. Sikkert en sammenheng..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har en lamda fra gamlebilen min.. den funka som bare det. skal jeg sende den i posten? du kan få den billig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har en lamda fra gamlebilen min.. den funka som bare det. skal jeg sende den i posten? du kan få den billig

 

Flott, jeg skal ha det i bakhodet.. Skal måle litt med multimeter idag, så får jeg se om det er som det skal være eller ikke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar sjansen på å høre innpå her, lenge siden update, men har akkurat samme problemet på min -91 Passat 1.8, 66 kw (Monojetronic, var det det?).: klø :

Rykker og napper ved pådrag\slipper opp... Og enkelte ganger også ved jevn fart med jevnt gasspådrag...: bh :

Fant du ut noe om dette problemet?

 

Kan også utelukke flens på innsug etc..(ny...)

Kjørt 280 000km, men med olje\filterskift(Mobil1\originalfilter) hver 10000km (etter 200 000, servicer frem til det), pluggskift hver 10 000km (originale) og nye pluggledninger seinest i år...

 

Men problemet er det samme... En irriterende lugging på en eller fantastisk driftsikker motor:o

Kan det være lamdaen som fusker litt??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar sjansen på å høre innpå her, lenge siden update, men har akkurat samme problemet på min -91 Passat 1.8, 66 kw (Monojetronic, var det det?).: klø :

Rykker og napper ved pådrag\slipper opp... Og enkelte ganger også ved jevn fart med jevnt gasspådrag...: bh :

Fant du ut noe om dette problemet?

 

Kan også utelukke flens på innsug etc..(ny...)

Kjørt 280 000km, men med olje\filterskift(Mobil1\originalfilter) hver 10000km (etter 200 000, servicer frem til det), pluggskift hver 10 000km (originale) og nye pluggledninger seinest i år...

 

Men problemet er det samme... En irriterende lugging på en eller fantastisk driftsikker motor:o

Kan det være lamdaen som fusker litt??

 

Det var min bil denne tråden ble startet om. Problemet var nok at pakningen under forgasseren var sprukket rundt hele kanten, og forgasseren kunne faktisk bare lettes av:o . Etter at den ble byttet så ble alt mye bedre:) Men var det dette du hadde sjekket eller?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i mange tilfeller så kan det være vakuumlekkasje. spesielt i det røret som går mellom innsug og bremsekraft forsterker! koster ikke mange kronene på møller!

 

 

ellers så kan jeg nevne de vanligste feil med disse bilene:

 

Pakning mellom innsug og innsprut

vakuum rør mellom innsug og bremsekraft

lambda

blå tempsensor

gåen elektronikk på monojet huset (f.eks, TPS/Kaldstart)

 

simpelt system som funger godt når det funker, men er nesten umulig å ordne i når det ikke funker!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var min bil denne tråden ble startet om. Problemet var nok at pakningen under forgasseren var sprukket rundt hele kanten, og forgasseren kunne faktisk bare lettes av:o . Etter at den ble byttet så ble alt mye bedre:) Men var det dette du hadde sjekket eller?: klø :

Ja, den er byttet til ny original for ikke lenge siden, så det er ikke den.....: klø :

Men, ja Dag, du har rett i det at det kan være en vakuumfeil, har søkt, men kanskje ikkje godt nok... Men fungerer helt fint alle andre tider, er kun denne "nøkkingen".... Tomgangen er helt perfekt....

Men som du nevner, lambdan mistenker jeg... Den blå tempføleren er skiftet tidligere....

Men er det elektronikken lar jeg det bare være så lenge det funker... Blir vel ny bil iløpet av det kommende året (håper jeg...:rolleye: ), da blir det oljebrenner Highline rimelig nytt tenker jeg......:)

Da skal kanskje gamle passelaten få gå over i pensjonstilværelsen og nyte den med en litt sprekere motor......: rolleyes

16V (Turbo), eller evt en VR6 er på ønskelisten... Kanskje skal jeg hoppe av flyet i Frankfurt en gang på vei hjem fra jobb, og hente med meg en donorbil hjem.........: klø :: rock :

 

Uansett, takk for alle tips... Komme meg hjem fra India no (10 dger) så skal jeg sjå på det.....:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.