Logging av ukjent chippet AKE 180hk 2.5TDi V6. Hjelp til avlesning!

Anbefalte innlegg

Hei. Her er en logg av verdier ved pådrag på 3dje gir fra 1000-4200 omdr.

 

Trenger hjelp fra trente øyer til å lese verdier fra MAF og sammenhengen mellom Tourqe request/limitation og om N75 regulerer som den skal?

 

Har hørt at Torque request/limitation skal være ¨så nærme så mulig. Ser også at den gir mer ladetrykk en hva ecu ber om.

 

MAF`en har jeg hørt bør ligge over 700 så den ser vell grei ut?

 

 

[ATTACH]186460[/ATTACH]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du mulighet til å sende meg loggen i csv format ( slik vcds spytter den ut?) ikke i xlsx?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes det ser ut som det kan være feil på lmm sensoren utifra logen der jeg da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lmm verdiene ser vel greie ut, og det at den lader ørlite gran mer enn spec er heller ikke noen krise.

 

Har et eget program som leser vcds loggene, men da må de være formatert slik vcds formaterer dem. En hjemmemekka xls fil funker dårlig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarer ikke å laste den inn som CSV fil.. Får bare invalid file når jeg skal legge den til som vedlegg.

 

epost? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lagt ved grafene fra denne loggen.

 

Her er det et par ting jeg legger merke til.

Først kurven til MAF, kan jo tyde på noe galt med sensor, men samtidig så følger den boost kurven (mer boost= mer luft som passerer)

Og så er det at du får trykk for seint, det kan jo være alt fra vakumslanger, n75, trykklekasje, treg VNT mekanisme.

 

 

 

003.jpg

 

008.jpg

 

011.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lmm verdiene ser vel greie ut, og det at den lader ørlite gran mer enn spec er heller ikke noen krise.

 

Har et eget program som leser vcds loggene, men da må de være formatert slik vcds formaterer dem. En hjemmemekka xls fil funker dårlig :)

 

Det programmet er det noe du kunne tenke deg å dele med andre? Jeg har prøvd meg litt i excel men roter for mye til at jeg får til noe fornuftig. Alltid greit med noe som virker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ooooh.. takker så meget Espen! Skal prøve å få lånt meg en lmm som funker og skifte N75 ventil.. Det skal sies at jeg har nå skiftet til orginal SW og bilen går like godt no som da den var chippet. Skal få logget et run med org SW og få sammenligna grafene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om du har forsinkelse på trykket var spec ca 2500mbar på chippen din.

 

Jeg vet ikke hva disse skal lade orginalt, muligens 1950mbar. Men dette ser du fort om du logger 011 med orginal chippen.

 

Så du får jo mer luft enn orginalt, og burde jo merket dette på effekten, med mindre du har noe annet som ikke stemmer (trykk-lekasje, vakumlekase, tette dyser osv..)

 

torque/smoke limiter er jeg usikker på hvordan skal fungerer. Jeg mener at dette justerer dieselmengde utifra hvilken tabell som har lavest verdi av torq og smoke limiter for en angitt turtall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at den skal lade oppmot 1bar org. Chippet skal den ligge på ca 1.5.. han så las av chipfila og laget org Sw sa at chipfila var heilt på bærtur. Denne var gammel og få inn en skikkelig Sw for så å lese av ny vil gi (forhåpentligvis) bedre resultat..har gått over lekkasjer og kan ikkje finne nokke der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja den loggen du sendte meg viser at ECU ber om et ladetrykk på 2500mbar (1.5bar overtryk) Dette så egentlig greit ut, men det er jo utrolig mange andre "maps" som skal samsvare i chippen. Så om han som har hjulpet deg med programmeringen mener at det er noe galt i software så kan du jo forsøke der først, før du begynner å jage "spøkelser" i motoren, som kanskje ikke engang er der.

 

Kunne han ikke legge inn en ny tilpasset remap for deg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda. Men org SW var gratis og ny chipfil kosta penger :P så det blir gjort på nyåret. ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.