Anbefalte innlegg

har en audi a4 b5 stv, som skal fikses opp.

jeg lurer på om noen har gode forslag på div ting

 

dekk: har 18 toms felger som er 8,5 bred. hvilke dekk er brukbare? kjører mye i løpet av en sommer

stabstag, tenker på det under bilen og hvis det hjelper muligens ha et i motor rommet også???

Senkesett: sitter og ser på Spax rsx. eller er det noen andre gode muligheter og som er under 10 lapper???

 

dette er en 1.8 turbo som er greit justert, og skal sende hjernen inn på ny til remapping.

men eneste er at det er en FWD og vil få den så stiv at jeg "kan" kjøre den på bane og det uten de store problemene i svingene;)

 

tusen takk for alle svar.

 

og hvis Tråden er plassert feil så bare si i fra, eller flytt den;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående dekk så vil jeg anbefale 225/40-r18 med felg som er 8,5" brei

da får du nok plass til og gå relativt lavt samtidig som du beholder en god mengde komfort.

Jeg har lest mye bra om Ziex dekkene til Falken, mener det var Ziex ZE-912 jeg kjørte i fjor sommer og har ingenting og klage over på de dekkene, ser også at Dekkonline markedfører disse som "ideelt for banekjøring" samt jeg har sett på noen youtube klipp at en som brukte disse til bane kjøring med en 2r golf og var veldig fornøyd, spesielt til og være dekk midt i prisstigen.

 

Så det er da tipset mitt, jeg kommer ihvertfall til og kjøpe igjen disse på nye felgene til våren, men skal du helt nedpå bakken så anbefaler jeg og valse skjermene dine foran, så klippe til innerskjemen litt så du får litt bedre plass, det fjernet ihvertfall alt av gnissing på min bil etter jeg gikk så lavt som turte med mitt ta-tecknix sett

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei:-) høres ut som bra dekk:-P

Har du noe formening om et bra senkesett?:-P

Kjøpte supersport vanlig 40/40 og er langt i fra stivt nok pluss ble helt feil med måten bilen så ut:-P

 

Vil ha justerbart og mulig vil ha muligheten til og justere hardheten også:-P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, kan ikke si jeg har noe særlig erfaring med forskjellige merker.

Men har Ta-Technix sett på B5`n og det har fungert helt greit det i en 2-3 år nå, jeg synes det er litt mykt når du har bilen "passe lavt"

men når jeg senka det i bånn ble det stivt og fint, men er vel mye smak og behag her også, Ta-Texhnix settet er nok helt ok til vanlig bruk på vei, men tror jeg ville ha godt litt opp i prisklasse til banekjøring

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte meg det;)

kan liksom ikke slippe den helt ned på magen da jeg bor i Sirdal= mye humper og dritt:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skulle jeg først kjøpt meg justerbart senkesett ville jeg kjøpt meg enten dette http://www.partsandretards.no/senkesett/justerbare-senkesett/audi/audi-a4-b5-95-01/hr-monotube eller dette http://www.partsandretards.no/senkesett/justerbare-senkesett/audi/audi-a4-b5-95-01/eibach-pro-street-s Begge settene er fra godt anerkjente produsenter som lager sett som holder i mange år og som er passe stive og kjøre på disse ligger rett over 10 lapper men ar absolutt verdt det, ang dekk dim ville jeg godt for 225/40-18 på 8,5" brei felg, ang stabstag fant jeg dette i farten http://www.partsandretards.no/senkesett/eibach-anti-rollbarkit/audi/eibach-antirollbar-kit_3 eller fra hr http://www.koolart.no/categories/hr-produkter-stagstag-kit her har de også senkesett fra hr så kan du samenligne litt priser

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk takk;)

satser på at jeg finner noe som blir greit;)

 

men noen som har erfaringer rundt en annen diff til framakslingen?

min er rett og slett utslitt:S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har supersport justerbart og er veldig fornøyd med det, men blir litt stumpete når du skrur det veldig lavt :P

ang stabbstag så er jeg litt usikker på en fwd, stivere du den opp forran da, så vill du jo få mindre krenging og dermed mindre sjangse for at innerhjulet drar seg løs, men da vill du også få mer understyring. men er jo ikke til å unngå uansett med en audi med mye effekt på for hjula :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe så sant så sant;)

 

Fwd er egenlig litt dritt, men er kjempe bil og kjøre på både snø og asfalt, men merker at dårlig diff ødelegger mye:S

lurer på om jeg skal prøve KW v2 senkesett, hvis det er noe å satse på:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville og gått for Falke ZIEX dekkene.. hadde disse på min golf mk1 (195/50-15) å det hang veldi greit:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange har forskjellig preferanser og erfaringene varierer sikkert stort fra modell til modell med hvilket merke som fungerer bra.

 

Mitt inntrykk av litt fartstid på forumet er vel at H&R generelt er av mer sportslig karakter enn Eibach.

Både Eibach og H&R er merker som kan levere komplette løsninger for understell, men H&R monotube er nok det jeg ville sjekket omkring.

 

edit: av differ har Quaife vært en gammel aktør, og f.eks. Marius Christoffersen gikk vel på med Wave-track på sin Golf VR6 om jeg ikke husker feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.