#1 Skrevet Desember 20, 2012 Jeg har fått canbus til disse, men har ingen tegning på hvordan jeg setter canbus på. Får man styrestrøm fra canbus eller må det hentes enn annen plass? Har orginal Bi-xenon i hovedlys. Er ikke bare bare å montere lys på nyere biler, det skal være sikkert Noen som har vært borti dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 20, 2012 Hva mener du med 'har fått canbus til disse'? Can-bus kompatibelt xenon kit for ettermontering? Jeg har små Hella DE Xenon ekstra fjernlys bak grillen i min A4 B8. Hentet styrestrøm til releet fra kabelen/kontakten som går inn på venstre hovedlykt, og koblet releet ellers på vanlig måte med jord og pluss fra batteri/+ pol i motorrommet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 20, 2012 Jeg kjøpte lys (NBB 225), og regna med at det skulle være like greit som vanlig å montere disse. Men så sier de på VW/Audi i Alta at jeg måtte ha can-bus for å unngå feilmeldinger m.m. Så de bestilte en slik til meg, men det kom ingen forklaring på hvordan jeg montere denne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 20, 2012 Kan du legge ut et bilde av saken du kjøpte hos VAG i Alta? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 20, 2012 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 20, 2012 Hmm, snakket med en bekjent på møller om akkurat dette på en 2012 Tiguan og han sa de bare koblet de rett inn på styrestrømmen til langlyset. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 20, 2012 Det står på det lille skrivet som fulgte med : NB! Kobles til COMFORT canbus. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 20, 2012 Hadde jeg bare funnet styrestrømmen til langlyset, så hadde jeg koblet opp på den vanlige måten. Og satset på at jeg ikke fikk noen feilmeldinger :-) Rart at man får forskjellige svar fra samme konsern... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 20, 2012 Se der ja. Er det noe koblingsskjema med boksen? Hvis jeg skal gjette: blå/hvit tvinnet -> comfort can, svart/rød -> jord/batt+ (over tenning) og lilla gir styresignalet du er ute etter for å styre releet? Blir litt mer jobb med denne da.. Montere denne under dashen, hekte deg inn på comfort can på egnet sted (ved GW modul?), finne passende jord/+, trekke kabel ut i motorrom osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 20, 2012 Huff... Blir for teknisk for meg dette, må nok få noen til å ordne dette for meg. Henter man styrestrømmen også fra denne boksen? Tenkte å legge opp alt av ledninger, og da hadde det vært kjekt å vite hvor man henter styrestrømmen fra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 20, 2012 Det stemmer det med koblingsskjemaet, og jeg er ikke rette mannen til å koble slikt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 20, 2012 Jeg har akkurat koblet opp på min Amarok, og der gjorde jeg alt som vanlig, om du har canbus eller ikke har ikke no å si. Du skal jo bare hente styrestrøm til relé, og det fucker ikke opp canbus så lenge du henter fra riktig ledning på vi inn til lampa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 20, 2012 Om dette stemmer/jeg leser riktig så er det hvit/blå ledning inn på kontakta på lykta som er styrestrøm for fjernlys. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 20, 2012 Takker for svarene. Så denne delen trenger jeg egentlig ikke? Sparer meg for endel arbeid/utgifter vist det stemmer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 20, 2012 Ja, så lenge releet ikke forstyrrer (tar for mye strøm) fra bi-xenon styringen så trenger du ikke denne delen. Vil tro det går greit siden andre her har fått det til (inkl undertegnede) på andre biler uten problemer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 20, 2012 Da blir jeg å prøve på "gammelmåten" Kommer med kommentar når jeg har prøvd. Håper jeg slipper å ta av lykta for å komme til ledningen jeg trenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 21, 2012 og er du smart så dropper du også egen bryter inne i kupeén, så slipper du å trekke ledninger og knote inni der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 30, 2012 Må jeg koble til minus ledningen også inne i lykta? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 30, 2012 Den du skal hente styrestrøm fra du mener? Der trenger du kun + så tar du å finner deg et egnet sted å koble til minus på karosseriet. Husk å ha god kontakt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 30, 2012 Minus for styrestrøm til releet kan du koble til chassi, trenger ikke knote med den og inne i lykta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 31, 2012 Denne kontakten går inn i v-hovedlykt. Er det styrestrøm til fjernlys i noen av disse ledningene, eller må jeg av med lykta for å hente strøm inne i den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 31, 2012 Ser at ledning som går inn på nr 12 er hvit/blå, da er den vel den jeg skal innpå iflg tegningen som Bjørn Badowski la ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 31, 2012 Stemmer ikke helt med pinnenr fra tegningen, men du kan jo lage et lite snitt i kabelen, og måle med et voltmeter hva som skjer der når du slår på fjernlys. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Desember 31, 2012 Ok. Får prøve meg frem på det Hvilken er det iflg tegningen da? Jeg er litt håpløs på å tyde den tegningen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Desember 31, 2012 Tror nok du har rett Bjørn Badowski Ser man på dette skjemaet, så er blå og hvit ilag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...