#1 Skrevet Desember 20, 2012 (endret) Heisann Nå har blinklysa fucka seg... Samma hvilken vei jeg blinker så blinker alle lysa, inkl ett 1tall med blinklyssymbol i seg.. Noen som vet hva dette kan ha seg?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 20, 2012 Hengerfeste på bilen? Sitter det evt. i adapter fra 13 til 7 pin kontakt i hengerkontakta, eller er kontakta irret? Det ekstra indikatoren/lyset pleier ikke å lyse annet enn om henger er tilkoblet. Mulig kan det være blinklysreleet ( innebygget i varselblinkbryteren ) som er defekt. Ikke ukjent på A6 som har trøbbel med blinklys det. Eller er det nylig blitt skiftet lyspærer noen stand på bilen? Kan det i så tilfelle ha blitt satt inn feil pære et sted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 22, 2012 Sjekket hengerkontakten for dritt å smuss som kunnet laget dobbelkontakt, men ingenting gale med den. Så jeg rekner med at det er blinklysrelèet, så jeg bestillte ett hos Autoservice, tar selfølgelig 1 veke før den kommer.. Å de var ikke billige, tror det var 610kr stk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 23, 2012 610 kroner for et relé?!? det er ran!!! Så vidt jeg vet så kan du kjøpe det fra hvorsomhelts så lenge det har samme relé nummer. jeg pleier å finne nye på høgger'n gratis 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 23, 2012 Får ikke dette fra hvor som helst, det er vel enten audiforhandler eller høgger'n. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 23, 2012 Jepp, releet sitter i nødblinken, noe herk det der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 23, 2012 Tjaaa, 212 kr for ny? http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0&_from=R40&_nkw=audi+a6+hazard+switch&_dmpt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&rt=nc&LH_ItemCondition=3 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 24, 2012 Jepp, releet sitter i nødblinken, noe herk det der. Hva er detta for en tilbakestående løsning?!? Noen har kommet frem til løsninger på julebordet tydligvis... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 24, 2012 http://www.skruvat.no/Varselblinklysbryter-P63205.aspx 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 25, 2012 Idiotisk løysning detta! og det var ikke lett å få ut releèt, det satt som f.... åso viste jeg ikke hvor det satt fast hen, så jeg satt å makka i sikkert halvannen time før jeg fikk det ut måtte bruke mye handkraft for å løsne det Han hos forhandleren sa at det var helt vanlig at disse relea gikk, sikker derfor de er så hinsides dyre! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 25, 2012 (endret) Du har fått to linker til billigere brytere, så akkurat det å klage på høy pris, ihvertfall når du kjøper ifra en norsk butikk som alle vet koster mest, er kanskje litt tynt. Jeg vil også gjette på at det hadde vært mulig å reparere den, mye billigere enn ny bryter ihvertfall EDIT: Stemmer, det er et internt relè som mest sannsynligvis har gått istykker, prisen på dette er rundt 40 kr og krever litt lodding Oppskriften er på engelsk men det er ihvertfall en walk-trough på det her: https://www.dropbox.com/s/5skke7jixpu0uqe/Audi%20Hazard%20Switch%20Repair.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 25, 2012 Du har fått to linker til billigere brytere, så akkurat det å klage på høy pris, ihvertfall når du kjøper ifra en norsk butikk som alle vet koster mest, er kanskje litt tynt.Jeg vil også gjette på at det hadde vært mulig å reparere den, mye billigere enn ny bryter ihvertfall EDIT: Stemmer, det er et internt relè som mest sannsynligvis har gått istykker, prisen på dette er rundt 40 kr og krever litt lodding Oppskriften er på engelsk men det er ihvertfall en walk-trough på det her: https://www.dropbox.com/s/5skke7jixpu0uqe/Audi%20Hazard%20Switch%20Repair.pdf Har allerede bestillt ett slikt relè hos en forhandler. Men hvor får jeg kjøpt slike relè til 40kr vist jeg vil fikse det selv? som på walk-trough'en 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 25, 2012 Leste du andre avsnitt? " Parts Required " der står både delenummeret på releet og en nettside som du kan kjøpe ifra. mouser.com digikey.no uk.farnell.com newark.com for å nevne noen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 28, 2012 Hmmm... Byttet relèet nå, fungerer fortsatt ikke Noen som har flere idèer om hva som er galt? Skal sjekke hengerkontakten ordentlig imorgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 29, 2012 (endret) Herlighet! Nå sjønner jeg ingenting.... Har byttet relè, klipte av hengerkontakten å isolerte ledningene, drog den opp å inni bilen så det ikke kommer fuktighet på den (skal ikke trekke henger med denne bilen uansett), prøvd å koblet fra baklyktene... Samme dritten enda! hjelp.... Edit: når jeg koblet fra baklyktene så blinket ikke hengersymbolet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 7, 2013 Samme hvilken lampe du koblet ifra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 31, 2013 Funnet ut feilen, det var USA modulen som var defekt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 4, 2013 Hva er USA modul? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 4, 2013 Om du har montert noe jalla ettermarkedsgreier som kortslutter blinklyskretsen så er det kanskje et lurt sted å starte feilsøkingen når ting slutter å virke ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 4, 2013 Hva er USA modul? Se på profilbildet til Aleksander, han har blinkelys som parklys, er typisk og ha dette oppsettet i USA. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 4, 2013 Ok, da forstår jeg:) Kan benytte anledningen til å nevne et tips som kanskje mest gjelder eldre biler og hengere. Har du dårlig lys og et eller flere blinklys lyser svakt så er det jordfeil, altså at strømmen pga dårlig jord går veien om blinklyspæra til jord. Snodige feil kan også oppstå om du tar feil og monterer en vanlig pære der det skal være dobbelkontaktpære. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 11, 2013 Om du har montert noe jalla ettermarkedsgreier som kortslutter blinklyskretsen så er det kanskje et lurt sted å starte feilsøkingen når ting slutter å virke ja. Sant det men tenkte jeg hadde feilsøkt de, for jeg har montert inn en bryter som kobler ut modulene Men det viste seg at jeg måtte koble modulene HELT ifra lyktene. Elektro er ikke mitt sterkeste fag akkurat, har mye å lære der Men nå fungerer alt fint, med nye moduler klarer meg ikke uten de, bilen blir alt for ''vanlig'' uten disse Nå har jeg nappet ut parklyspærene også, så nå er det bare grøftelys og blinklysa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...