#1 Skrevet Desember 20, 2012 Hei. Clutchen på Passaten tar veldig langt ut. Kan dette justeres? Skal nesten ingen berøring til før den begynner å slure. Men den slurer ikke ved kjøring i det hele tatt, kun hvis man er borti pedalen. Jeg har vent meg til dette, men hvis det er noen andre som har uvane for å hvile foten på clutchen, så ryker den nok fort! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 20, 2012 Selvjusterende, om jeg ikke tar feil... Men, du kan først prøve å bytte selv-justeringsdelen av clutchwiren - Dersom dette ikke fungerer, har du rett og slett lite clutch igjen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 20, 2012 Denne har hydraulisk overføring mellom pedal og clutch og kan såvidt meg bekjent ikke justeres på noen måte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 20, 2012 Denne har hydraulisk overføring mellom pedal og clutch og kan såvidt meg bekjent ikke justeres på noen måte. Er det ikke mekanisk wire på disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 20, 2012 Temmelig sikker på at 3B ikke har annet enn hydraulisk clutch. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 21, 2012 Har det samme på min A4. Er det pgr av slitte lammeler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 21, 2012 Sansynligvis på grunn av slitte lameller ja. Om jeg ikke tenker helt feil, trengs det ikke like stor bevegelse for å fri ut en clutch med tynn/slitt lamellplate som hvis lamellene var hele/nye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 21, 2012 Stemmer i teorien hvertfall at med tynnslitt lamell vil den slure lengre ute på pedalen. I mitt hode vil det hjelpe (i teorien hvertfall) å slippe litt luft inn i systemet, så vil den ikke slure før lengre inne på pedalen... noen vil sikkert si at det ikke er lurt men jeg hadde nok gjort det som en nødløsning om det var et stort problem... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 21, 2012 I mitt tilfelle så er det ikke noe sluring. Fungere normalt. Bare at den tar veldig langt ute. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...