#1 Skrevet Desember 21, 2012 Hei. Jeg er i gang med å bygge om til hiddensprut på min Audi 200 2,1 TQ. Selv er jeg ganske blank på dette området, men har fått hjelp av en kamerat. Han lurer imidlertid på om det er noen med peiling på om noen har oversikt over hvor div. ledninger skal kobles på..(etter som han stakkar er en Mazda fanatiker). Er det noen som har vært bort i dette og har tips å komme med? Mvh. Steffen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 23, 2012 Tja, jeg synes da det var forsåvidt rett frem når jeg sto der for første gang. Det hjelper mye at ledningene er merket med tekst og farge. Last ned zip-filens om ligger ute på nettsidene deres så får du med ganske bra med dokumentasjon. Ihvertfall koblingsskjema. Du finner også et start-map til bilen. Skal du kjøre fordeler eller fordelerløst? IIb eller IIc sprutet? 10v eller 20v motor? Spørs litt hvor dypt og detaljert du er ute etter, men å sortere ledningene og legge de i forskjellige "klynger" ettersom hvor de skal hen letter arbeidet en god del. Sensorer du skal ha ut i motorrom er (ved IIc) : Dyser Coiler Spjeldsensor (TPS) Vanntemp (CLT) Lufttemp (MAT) (valgfri) Tomgangsregulator (IAC) (valgfri) Lambda-signal (EGO) (valgfri) VR-Sensor Hall-giver (valgfri) N75-ventilstyring (?) (valgfri) (Turtallsignal) (valgfri) Releutganger - bensinpumpe, kjølevift (valgfritt) Jeg har skrevet valgfritt på de du kan kjøre uten, selv om det går utover hvor lett generell tomgang og kaldstart er. IAC og EGO er to som vesentlig holder tomgangen på plass. Har du alle sensorer så kobler du på alle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 23, 2012 Har montert MS i min Audi og laget en tegning over dette. Vet det ikke er anvendbart til ditt sprut men kan gi en pekepinn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...