#1 Skrevet Desember 22, 2012 Heisann, er det noen som har fått en mk2 godkjent med en 1,8t motor fra feks en golf å syncro understell? noen som har litt tips og råd og komme med her? trenger alt som er, plan er og bygge om min golf mk2 til 4x4 å en 1,8t og få det godkjent hos biltilsynet Mvh Ted-Rene Øien GOD JUL TIL ALLE VAG-FOLK:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 22, 2012 Mye enklere å starte med en som har syncro i utgangspunktet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 22, 2012 ja er vell det da, men vist jeg fikk tak i understell å motor så. er det vanskelig å få det godkjent? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 22, 2012 kan jeg feks kjøpe en golf4 - passat med syncro og bare flytte det over til mk2`en? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 22, 2012 Golf 2 og golf 2 syncro er bare 75% like. Alt som har med bakstilling og innfestning av bakstilling, diff, mellomaksling osv er ulikt. Og skal du få dette godkjent må du ha en god kombinasjon av flax, tilgang på deler, sveisepapirer, Møller papirer og bestikkelser. Haldex deler er ikke bolt on, krever cøstøm oppheng til diff osv. ETTER at det er alt er bygget om til Syncro. Skaffer du deg en Syncro bil så er motor godkjenningen grei nok da SVV godtar 160hk på det karosseriet. Dvs en uendret 1,8T 150hk der en bare har fjernet startsperre og beholder den ellers orginal med ECU, katalysator ++ bør gå greit. Bruker du 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 22, 2012 Okei, tuusen takk hans:) da får jeg være på utkikk etter en mk2 med syncro:) rop ut om du eller noen andre vet om en tilsalgs:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 22, 2012 http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=38866687 - - - Updated - - - Så er det bare å kontakte Petter Lønning så fikser han deg opp med deler til 200diesel hester... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 22, 2012 Har sett på denne men vill heller ha en bensiner:)) men man får se etter nyåret:D men si no ifra vist det dukker opp en mk2 syncro med bensin:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 22, 2012 Er ikkje noke meir arbeid å bytte fra diesel til 1.8t enn 90hk bensin. Må montere bensinpumpe uansett Godkjennings messig er det heller ikkje noke meir papir. - - - Updated - - - Og 150-200hk TD oppsett koster mykje mindre enn 1.8T ombygging og du slepp noke godkjenning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 23, 2012 Golf 2 og golf 2 syncro er bare 75% like. Alt som har med bakstilling og innfestning av bakstilling, diff, mellomaksling osv er ulikt. Dette stemmer ikke. Er på tide du slutter å gi råd du overhode ikke vet noe om!! Innfesting på fwd og syncro bakstillingen er like. Har du en g60 fwd, må du bytte gulvet i bagasjerommet med tilbehør, samt fester til mellomaksel. "eksos" tunnel er lik. Har du fwd, ikke g60, må du i tilegg bytte tunnel. Du trenger ikke modifisere noe som har med baksrillings innfesting å gjøre. Dette er en enkel jobb for en som har sveiset litt. og drevet med karosseri. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 23, 2012 Får ikke godkjent det med mindre du er sveiser.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 23, 2012 Har en 1988 modell 3-dørs syncro stående. Denne er forhåndsgodkjent hos BT med 1,8T. I tillegg har jeg 1,8T motor, samt komplett Rallye drivverk. Dette vurderer jeg å selge for en rimelig penge. Gi en lyd dersom du er interessert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...