2004 A4 1,9 TDI Q starter ikke!

Anbefalte innlegg

Hei! Min far har en 2004 Audi A4 TDI Q med AVF motor. Denne fikk plutselig startproblemer, den starter, men kutter etter 2 sek. Samme symptomer som startsperre, men den er OK. (Startsperrelampa slukker). Har tatt diagnose, ingen feilkoder. Noen som har vært borti lignende? Har prøvd begge nøklene, samme med begge.

Mvh Jørgen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig respons på denne, så jeg fant likegodt feilen selv. Fant ut at den starter i mildvær, men under 0 grader kommer problemet. Fortsatt ingen feilkoder, men fant ut at turtallsignalet var på bærtur da jeg avleste grafene. Det viser seg at Møller har en rep.ledning som kobles i serie med turtallssensoren, da det ikke er føleren det er noe galt med, men styreenheten leser feil. Har ikke delenummeret forran meg nå, men den kostet 400-og noen små. Monterte denne, og vips er problemet løst :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.