#1 Skrevet Desember 23, 2012 har da en passat 3b 1,8t (AEB) som rykker veldig ved mye gass og høy belastning. Bilen var chipet når jeg kjøpte den og hadde ingen problemer frem til reg-reim bytte og turbobytte. det ble da satt inn en stage 2 K03 turbo, altså orginal turbo med utfrest kompressorhus og andre skovler på innsug. Det ble også montert en FMIC, åpent filter og en oppgradert resirk. ventil (forge-style) de to sist nevnte kjøpt fra BSR. Sendte en mail til TS Racing som har chipet bilen, og spurte om det kunne være at luft/drivstoff blandinga er blitt feil pga stage 2 turboen. Sendte den for et par uker siden men har ikke fått noe svar enda. så tenkte jeg at jeg kunne spørre her. Kom gjerne med tips om hva jeg kan gjøre for å får vekk rykkingen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 24, 2012 Hvis det er en k03s (180hk standard) så skulle det ikke by på nevneverdige problemer, fordi du får ikke noe mer hk pga dysene dine. De setter limit på ca 190-195 hk. Blandingsforholdet skulle ikke gi noen problemer med denne turboen Jeg setter en finger på tenningsmodul eller coiler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 24, 2012 Kan rett og slett være N75 ventilen, fikk kraftig rykking når min tok kvelden.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 24, 2012 om det er 180 hk turboen vet jeg ikke kjøpte turbo hos Stavanger HK eller som han kaller seg "turbokongen" han snakket om at han har tatt en original k03 (150hk utgaven) og har frest ut litt gods i kompressorhuset og satt inn et skolv hjul fra en k04. er det noen prosedyrer for å finne ut om n75 ventilen er gåen? er ikke noe rykking ved vanlig gasspådrag, men om jeg kjører på 2000 i 2 giret og setter den i 4 giret og gir full gass. om det er dyser... tips til hvilke dyser jeg burde ha 195hk chip, stage 2 k03 turbo, FMIC, åpent filter, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 25, 2012 Dysene dine holder til 195hk chip... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 30, 2012 Kan rett og slett være N75 ventilen, fikk kraftig rykking når min tok kvelden.. Var det kraftig rykking med full gass? jeg var ute å kjørte nå, og lå på 2500 i 2. gir og ga full gass. da rykket den seg bortover lagt i fra den akselerasjonen som skulle ha vært. rykker som bare det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 30, 2012 Ja, den originale min hakket litt, eller det ble ikke noe trykk med flat pedal. Så da kjøpte jeg en N75J ventil, da fungerte det utmerket i ca 2 mnd så plutselig når jeg skulle kjøre forbi en bil rykket det så kraftig at jeg trodde motoren skjærte seg, men alt var i orden. og bygde opp trykket med sakte pedal føring.. byttet til en ny n75H ventil og etter det var alt i skjønneste orden:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 30, 2012 hvor får man kjøpt n75h ventil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 7, 2013 Møller, betalte 700 spenn.. Overkommelig det;) Søk på forumet så finner du delenr til den:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...