Liten effekt i varmeapparat A4 B7

Anbefalte innlegg

Hei og God jul alle sammen.

Varmeapparatet i bilen sliter litt, det leverer ikke så mye varme som det burde.

Når bilen er varm (90 grader) så er ikke varmen mer en lunken. Det hender også at varmen forsvinner helt. (Etter ca 30 min kjøring)

Feilsøkt/rettet:

Termostat er byttet, luftet systemet

Hva burde jeg sjekke/feilsøke før jeg bytter vannpumpa?? Har lest litt om tette slanger/varmeregister. Er det en termostat som sitter i forbindelse med varmeregisteret? Evt. kan det være feil med klimapanelet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting til.. Ved gasspådrag kan man noen ganger høre vann som pipler/renner. Det er ikke leksaje i systemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen her som kan skaffe tegning/skisse over kjølevæskekretsløpet? Audi A4 B7 06 mod 2.0 Tdi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være at du fortsatt har luft i systemet hvis du hører vann som pipler/renner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Systemet bør vel være luftet skikkelig etter termostatbytte på verksted..? Man lufter ved å dra outlet slangen fra torpedoveggen litt tilbake slik at luft kommer ut av det lille hullet i slangen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å gjøre det veldig enkelt, kjør bilen i en BRATT oppover bakke og stå der og rus bilen i noen minutter, evt til du merker at det blir mer varme i varmeapparatet. så kjør bilen så den står beint igjen og sjekk om det har forsvunnet vann. Ofte er det vanskelig å få ut all luften når bilen står plant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du sjekket om det er gjennomstrømning i varmeregisteret ? bare å skru av de to slangene som går inn på registeret på torpedoveggen og ta en hageslange å spyle gjennom. det er noen av vannpumpene på b7 hvor skovlene har løsnet men da bruker den som oftes å få noe unormal høy temperaturer. (ha opp panseret å la den gå på tomgang og hør om du hører en skrapelyd fra sonen vannpumpen, har opplevd ulyd fra den når skovlene har løsnet) du kan også prøve å få lest ut feillager.

håper dette er til hjelp

mvh Vegard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Michael: Ok det skal jeg prøve.

Vegard: Nei, det har jeg ikke sjekket gjennomstrømningen. Har noen spørsmål.. Etter at man har spylet igjennom varmeregisteret og det er fyllt opp med vann. Hva gjør man da? Påfyll av litt konsentrat? Er kjølevæsken spesialavfall?

Jeg har ikke hørt noen skrap/skranglelyd, men skal ta en nærmere sjekk på dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjølevæsken er spesialavfall ja. når du har spylt gjennom og du har gjennomstrømning kan du ta trykkluft og blåse gjennom med, etterfyll deretter med audi sinn orginale kjølevæske G12 plusplus /G13, denne kjøpes hos møller både i konsentrat og ferdigblandet ;) om vannpumpen er defekt også kan du se på den tynne slangen som går inn på ekspansjonsbeholderen, om pumpen er i orden vi du ha gjennomstrømning der, altså det kommer kjølevæske ut av den. kjør den varm og kjenn på øvre og nedre slange på radiatoren om de er varme.

mvh vegard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om dette ikke hjelper ville jeg ha fått lest av feillager på den og sett om der er registrert feil på klima

mvh vegard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.