#1 Skrevet Desember 25, 2012 Hei og God jul alle sammen. Varmeapparatet i bilen sliter litt, det leverer ikke så mye varme som det burde. Når bilen er varm (90 grader) så er ikke varmen mer en lunken. Det hender også at varmen forsvinner helt. (Etter ca 30 min kjøring) Feilsøkt/rettet: Termostat er byttet, luftet systemet Hva burde jeg sjekke/feilsøke før jeg bytter vannpumpa?? Har lest litt om tette slanger/varmeregister. Er det en termostat som sitter i forbindelse med varmeregisteret? Evt. kan det være feil med klimapanelet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 26, 2012 En ting til.. Ved gasspådrag kan man noen ganger høre vann som pipler/renner. Det er ikke leksaje i systemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 27, 2012 Er det noen her som kan skaffe tegning/skisse over kjølevæskekretsløpet? Audi A4 B7 06 mod 2.0 Tdi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 28, 2012 Kan være at du fortsatt har luft i systemet hvis du hører vann som pipler/renner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 28, 2012 Systemet bør vel være luftet skikkelig etter termostatbytte på verksted..? Man lufter ved å dra outlet slangen fra torpedoveggen litt tilbake slik at luft kommer ut av det lille hullet i slangen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 1, 2013 Bare for å gjøre det veldig enkelt, kjør bilen i en BRATT oppover bakke og stå der og rus bilen i noen minutter, evt til du merker at det blir mer varme i varmeapparatet. så kjør bilen så den står beint igjen og sjekk om det har forsvunnet vann. Ofte er det vanskelig å få ut all luften når bilen står plant. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 1, 2013 har du sjekket om det er gjennomstrømning i varmeregisteret ? bare å skru av de to slangene som går inn på registeret på torpedoveggen og ta en hageslange å spyle gjennom. det er noen av vannpumpene på b7 hvor skovlene har løsnet men da bruker den som oftes å få noe unormal høy temperaturer. (ha opp panseret å la den gå på tomgang og hør om du hører en skrapelyd fra sonen vannpumpen, har opplevd ulyd fra den når skovlene har løsnet) du kan også prøve å få lest ut feillager. håper dette er til hjelp mvh Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 2, 2013 Michael: Ok det skal jeg prøve. Vegard: Nei, det har jeg ikke sjekket gjennomstrømningen. Har noen spørsmål.. Etter at man har spylet igjennom varmeregisteret og det er fyllt opp med vann. Hva gjør man da? Påfyll av litt konsentrat? Er kjølevæsken spesialavfall? Jeg har ikke hørt noen skrap/skranglelyd, men skal ta en nærmere sjekk på dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 3, 2013 kjølevæsken er spesialavfall ja. når du har spylt gjennom og du har gjennomstrømning kan du ta trykkluft og blåse gjennom med, etterfyll deretter med audi sinn orginale kjølevæske G12 plusplus /G13, denne kjøpes hos møller både i konsentrat og ferdigblandet om vannpumpen er defekt også kan du se på den tynne slangen som går inn på ekspansjonsbeholderen, om pumpen er i orden vi du ha gjennomstrømning der, altså det kommer kjølevæske ut av den. kjør den varm og kjenn på øvre og nedre slange på radiatoren om de er varme. mvh vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 3, 2013 om dette ikke hjelper ville jeg ha fått lest av feillager på den og sett om der er registrert feil på klima mvh vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...