Langstilt 5-sylinder og V6 kasser (Audi 80, 100 etc.) samme flansj som VR6 kasser?

Anbefalte innlegg

Noen som vett?

Jeg vett at V6 Biturbokasser (S4 B5) ikke passer på VR6 men hvordan er det med de gode gammle biler? RS2 etc.

Er V6 likt 5 sylinder igjen?

Er snakk om Audi 80, 100, RS2, S2, S4 C4, S6 C4 etc.

En på jobb har motorras og vurderer nå VR6 eller 5 sylinder i sin A6 C4 V6 Quattro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det jeg har tenkt på ang dette er å ta vr5 kassen fra passat. Eventuelt så har jo 034 ombyggings sett. Tviler sterkt på att vanlig V6 kasse passer da det virker som att den gode gamle og biturbo er samme kransen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VR5 Kassen fra Passat er 4-Motion og ikke den gode gamle Quattro blir for mye custom da :).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VR5 Kassen fra Passat er 4-Motion og ikke den gode gamle Quattro blir for mye custom da :).

Her tar du feil, gamle venn. Det er samme quattro-systemet på Passat 3B/3BG som i Audi C4, så en VR5 kasse skulle passe perfekt. Ikke heng deg opp i navnet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

What? Er ikke 3B Syncro/Haldex og 3BG Haldex?

Og jeg var VW mekaniker :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3B og 3BG = skikkelig quattro : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De eneste biler jeg kommer på med langstilt VR6 og manuell girkasse er Touareg og Cayenne. Er kanskje mulig å benytte deler herfra, men det krever nok endel research. Og delene er vel heller ikke så lett tilgjengelig i Norge..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3B og 3BG = skikkelig quattro : ja :

Jeg er veldig overrasket nå og litt skuffa at jeg ikke viste det! :o

Girkassene finnes ihvertfall ganske billig. --> http://www.ebay.de/itm/Getriebe-5-Gang-Schaltgetriebe-VW-Passat-3B-2-3-V5-VR5-DVT-/150778245869?pt=DE_Autoteile&hash=item231b1572ed#ht_1601wt_1163

De eneste biler jeg kommer på med langstilt VR6 og manuell girkasse er Touareg og Cayenne. Er kanskje mulig å benytte deler herfra, men det krever nok endel research. Og delene er vel heller ikke så lett tilgjengelig i Norge..

Touareg og Cayenne har vell haldex da? Håper jeg :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, de har Torsen differensial. Det er kun biler med tverrstilt motor som bruker Haldex.. Jobber ikke du med dette? ;)

Bruk evt søkefunksjonen, står mye om temaet her inne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil :) Touareg og cayenne har borg warner

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motorfester er ihvertfall ikke like.

Må enten sveise nye på vangene, eller lage noe custom triks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Phaeton bruker torsen :) og vr6

Ja, men den har ikke manuell kasse ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men den har ikke manuell kasse ;)

Ihvertfall ikke med 4x4 ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Phaeton leveres kun med automatgir, uansett om den er fwd eller 4x4, uansett om det er en VW VR6 eller Audi V8 eller hvilken som helst annen motor under panseret.

Ditt sikreste valg er altså kasse fra en Passat V5 Syncro/4motion. Så er det bare alt mulig annet som må bygges om...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkleste blir en 01E kasse og adapter plate fra Møller eller 034.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.