Stemning for å kjøre samlet en dag på isbanen i Sigdal?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

 

forrige helg var jeg og en kompis ute på isbanen til Hebbe for å teste føret og jeg kan ikke annet enn å skryte av banen i år. Den er svært bred, vi snakker typ. 8 meter på det smaleste og lett forbi 12 meter om ikke mer enkelte steder, banen ellers er veldig gjevn og fin, det var også svært få biler med vanlige dekk (pigg/piggfri) den dagen så vi hadde god plass til å boltre oss på.

For de som ikke har vært på isbane før så vil jeg si det er enda tryggere å kjøre der enn på vanlig bane, fordi hvis du skulle "kjøre av" så vil det første som møter deg være slush og våt snø som bremser kraftig opp, skulle du passere det så er det neste en snøfonn og ikke et autovern eller betongvegg. Jeg tør og påstå etter egne erfaringer at du skal kjøre bra hardt ut for at det skal oppstå karosseriskader.

 

 

Så! Jeg hadde da en tanke om ikke folk her i fylket vil dra opp en dag, fortrinnsvis en lørdag eller søndag og kjøre. Det vil nok være rom for å kunne sitte på også kjenner jeg folket rett, jeg har ihvertfall et sete ledig for de som måtte ønske.

Når det gjelder pris så koster kjøring på banen 600 kr, også er det 200 kr i engangslisens, den går til NBF og er obligatorisk forsikring i tilfelle noe skulle skje. Denne skal både passasjer og fører betale.

Hebbe har ingen restriksjoner på hvilke biler som kjører på banen og det samme har jeg i tankene også, jeg er ute etter en dag hvor så mange som mulig kan være med opp, samme hva slags bil og ha det hyggelig sammen.

.. Selv om jeg skal ikke legge skjul på at det var ikke vanskelig å se hvilke bilmerker som så ut til å høre hjemme : smil :

 

 

Skulle det være noen interesse så har jeg lagt ut et youtube-klipp ifra kjøringen, jeg er den kjatrede passasjeren og kompisen min kjører for alle første gang, han har ikke annet enn skryt å komme med og kan knapt vente til neste gang:

 

 

 

Hva sier folket, er det noe stemning for det? :)

Om du ikke vil eller kan så er det fint om du kan skrive et lite innlegg så jeg vet at du har fått det med deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er med jeg.. Så lenge jeg kan sitte på med en som kjører! ... Ikke fader om jeg kjører alene :))))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg er med! skal opp en dag og få piska audien rundt der men var litt usikker på når

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er klart med om det passer :)

 

EDIT: må innrømme at jeg syns 600 kr + 200 kr er for dyrt for å kjøre på isbane men det blir eneste turen jeg drar på den svindyre bana der i vinter så jeg skal nok overleve det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært moro å vært med.. :)

 

Har nok ingen bil å stille med, da, så må bli som passasjer..

Corradoen er et bare et rullende karosseri..

Bobla står til lagring med motor i deler, i påvente av snacks.. Hadde nok vært kjipt å fått start på den uansett, med mange minusgrader, E85 og svære dobble gassere.. : klø :

Golfen skal få slippe å lide... : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

EDIT: må innrømme at jeg syns 600 kr + 200 kr er for dyrt for å kjøre på isbane men det blir eneste turen jeg drar på den svindyre bana der i vinter så jeg skal nok overleve det.

 

Skjønner det er dyrt, når klubben arrangerer en hel helg i Sverige for samme prisen, da også ink. engangslisensen.

Men igjen, jeg trøster meg med at Autopower on Ice skal ha 950 kr for samme banen, bare at kjøring er etter 13 og Trackday på sommeren tar 1200 kr for en dag på banen.

All hobby er dyr, men steike så gøy den hobbyen her er! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, men det er de gutta der som legger lista og gjør at drivere av andre isbaner ser muligheten til å flå folk med mer penger enn vett også istedet for at det er en mulighet for alle sosiale lag som ønsker å lære bilen å kjenne og ha det moro. Er vel mest det jeg syns er litt ukultur. Men jeg tror det blir vel verdt det om vi blir en god gjeng på banen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Vi er et par fra Telemark lokallag (+ Christian G herfra) som reiser opp til Oftevann/Høydalsmo på lørdag, bare å slå seg med om noen ønsker! 3,4 km bane, topp forhold og brøytet med fres (=myke brøytekanter). 500kr/bil for å kjøre. Lov med ispigg. Hjelm er et krav.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.