#1 Skrevet Desember 27, 2012 Lurte litt på oppgradering av webastoen, da jeg kunne tenke med å ha varm bil til angitt tidspunkt. Snøfri bil hadde vært fint. Hvilke muligheter finnes? Hva vil det evt koste å få ordnet dette på feks møller. Mulig det finnes tråder fra før av, så ikke skyt meg. Dette gjelder forøvrig vw Touran, 07 modell 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 27, 2012 Jeg undersøkte dette når jeg kjøpte meg Touran for ett drøyt år siden da mange kom uten parkeringsvarmer. Møller tar ca 15000kr for jobb og deler fikk jeg beskjed om der, og da er det med fjernkontroll. Prisene kan ha forandret seg og jeg vet desverre ikke hva som trengs av deler hvis du skal gjøre jobben selv. Det kommer sikkert noen kloke hoder som skriver det her snart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 27, 2012 http://forum.vacn.no/showthread.php?200362-Ettermontere-fjernkontroll-til-webasto-Touran&highlight=ettermontere+webasto 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 28, 2012 Denne kan brukes på en tilskuddsvarmer slik at den fungerer som en parkeringsvarmer: http://danhag.de/index.php?z0=5&z1=2&sprache=en Gå inn på tysk side/språk hvor det er mere informasjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 3, 2013 Så en annonse på finn for noen dager siden fra et firma som tok 8000 for å ettermonterte dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 3, 2013 Så en annonse på finn for noen dager siden fra et firma som tok 8000 for å ettermonterte dette. OK, her er min erfaring: Har en tilskuddsvarmer Thermo Top VEVO (samme som Thermo Top V, men oppgradert brenner og drivstoffpumpe) og Climatronic. Kjøpte en GSM styring i nov/des for kr 2425,- + moms/avg kr 582,- Altså for kr 3000,- får man GSM modul (m/webastoprotokoll for tilskuddsvarmer samt alarmfunksjon) , IPCU-modul for Climatronic og komplett kabelsett. Kjøpt her: http://car-chief.de/Heizung-Aufruestung/VW-Touran-Zuheizer-Aufruestung.html Sendt samme dag med DHL og Bring/Posten med sporing. Opplevde 1 uke på frakt og tollbehandling. Styres ved å ringe til den, sende sms eller bruk av en app på smarttelefon. Sistnevnte kan også brukes til å starte den til faste tider. Fungerer helt som forventet. Monteringen var også enkel. Koble til +12V, chassis, klippe en ledning til vifte og koble 2 stk til disse tampene samt montere en ledning til W-bus på webastoen. Sistnevnte plugg er mulig å nå gjennom tåkelyshullet uten å demontere støtfanger (da spesielt om man har erfaring som tannlege). Var i kontakt med både dansk og norsk forhandler, men de kan ikke måle seg mot disse prisene. Norsk pris lå på 5100,- for utstyret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 3, 2013 OK, her er min erfaring:Har en tilskuddsvarmer Thermo Top VEVO (samme som Thermo Top V, men oppgradert brenner og drivstoffpumpe) og Climatronic. Kjøpte en GSM styring i nov/des for kr 2425,- + moms/avg kr 582,- Altså for kr 3000,- får man GSM modul (m/webastoprotokoll for tilskuddsvarmer samt alarmfunksjon) , IPCU-modul for Climatronic og komplett kabelsett. Kjøpt her: http://car-chief.de/Heizung-Aufruestung/VW-Touran-Zuheizer-Aufruestung.html Sendt samme dag med DHL og Bring/Posten med sporing. Opplevde 1 uke på frakt og tollbehandling. Styres ved å ringe til den, sende sms eller bruk av en app på smarttelefon. Sistnevnte kan også brukes til å starte den til faste tider. Fungerer helt som forventet. Monteringen var også enkel. Koble til +12V, chassis, klippe en ledning til vifte og koble 2 stk til disse tampene samt montere en ledning til W-bus på webastoen. Sistnevnte plugg er mulig å nå gjennom tåkelyshullet uten å demontere støtfanger (da spesielt om man har erfaring som tannlege). Var i kontakt med både dansk og norsk forhandler, men de kan ikke måle seg mot disse prisene. Norsk pris lå på 5100,- for utstyret. Har du testet at dette fungerer med app? Har vurdert dette en stund men har ikke kommet så langt at jeg har prøvd. Har du tidsur i tillegg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 3, 2013 Har du testet at dette fungerer med app?Har vurdert dette en stund men har ikke kommet så langt at jeg har prøvd. Har du tidsur i tillegg? Appen til DANHAG ser nå ut til å fungere bra (etter noe bugfix) med unntak av at den får oss til å tro at bilen sender tilbake status når den settes på eller av. Ser ikke noe behov for tidsur siden appen har den funksjonen med uendelig antall tider. Man får også opp i statusfeltet at den er på og hvor lenge det er i gjen på timeren. Det er også en sommerfunksjon som gjør at den driter i webastoen og kun kjører kupevifta. Kjekt for oss med hund i bilen. Skal legge ut knapp for av/på i midtkonsollen samt LED-indikator på status i den samme. Delene er nå modifisert og klar til å kobles i bilen. Dette blir bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...