#1 Skrevet Desember 30, 2012 Noen som har kjennskap til dette? Plukker opp en country fortløpende, og da kommer spørsmålet om man kan få tak i rimlig og brukbar diff brems eller sperrer til disse syncro bilene. Leste noe om G60 kassene med diffbrems greier, men er vel ikke samme kassen som på en country vil jeg tro. Noen som vet litt mer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 2, 2013 Country er basert på syncro, og til syncro finnes det diffsperrer å få tak i. Kan sende deg en link jeg fant på det;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 2, 2013 Hvorfor ikke bare legge den ut her? Kanskje andre som lurer! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 2, 2013 er ikke diffbrems på G60 heller er åpent alt som er Peloquin lager jo til 02C drivverk iallefall Forran: http://www.usrallyteam.com/index.php?main_page=product_info&cPath=13_49&products_id=770 Bak: http://www.usrallyteam.com/index.php?main_page=product_info&cPath=13_49&products_id=771 Dette krever dog at man bytter girkasse forran på Country/golf syncro (020 girkasse) rallye, g60 syncro og passat g60 syncro osv bruker 02C (4x4 utgaven av 02A) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 2, 2013 Har hørt om disse tidligere, men damn de kosta litt ja. Satser på å finne noe brukt en gang, akkurat som det noen gang skjer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 2, 2013 Hvorfor ikke bare legge den ut her? Kanskje andre som lurer! Synes du skal investere i dette, så kan jeg kjøpe av deg når du raser motoren eller bilen en eller annen gang Var det syncro på golfen din? Trodde ikke du hadde det...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 6, 2013 Hvordan er det å fjerne visco koblingen på syncroen og erstatte denne med hard aksling? Burde vel i teorien få 50/50 fordeling av kraften da? Er ikke sperrer i akslingene, så får jo ikke problem med svinging heller da. Er vel bare at man får mer kontant/hurtig fordeling av kraften kontra å måtte miste grep fremme før bakakslingene begynner å få kraft...? Eller er jeg helt på jordet nå? Og hvis jeg er inne på noe her, finnes det da ferdige harde/stive akslinger til å bytte ut med dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 6, 2013 Fant delvis svaret, http://forums.triplezoom.com/showthread.php?3916565-visco-coupler-removal Er ved bremsing og farts reduksjon problem oppstår, da viscoen er åpen under dette eller ihvertfall lar fremme og bak jobbe litt friere. Så skulle vel egentlig hatt noe tilsvarende et auto nav som stod i mellom, slikt at fronten kan gå seinere men ikke fortere enn bak. Men finnes vel ikke noen slike triks 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 6, 2013 Ved å montere en stiv kobling vil du få veldig hard belastning på drivverket, spesielt på tørr asfalt. Det vil bli vanskelig å svinge, spesielt på tørr asfalt, og du vil få regelrett farlige bremseegenskaper på glatt vei, for uten en form for "åpen" kobling midt på, enten i form av en differensial eller kobling, så vil du låse alle hjulene hvis du låser ett hjul. Enhver som har kjørt klassisk 4x4 terrengbil, eller første generasjon quattro, på glatta vet dette. ABS-bremsene vil heller ikke fungere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 6, 2013 Ved å montere en stiv kobling vil du få veldig hard belastning på drivverket, spesielt på tørr asfalt. Det vil bli vanskelig å svinge, spesielt på tørr asfalt, og du vil få regelrett farlige bremseegenskaper på glatt vei, for uten en form for "åpen" kobling midt på, enten i form av en differensial eller kobling, så vil du låse alle hjulene hvis du låser ett hjul. Enhver som har kjørt klassisk 4x4 terrengbil, eller første generasjon quattro, på glatta vet dette. ABS-bremsene vil heller ikke fungere... Trodde ikke svinging ville bli påvirket så lenge det ikke er diffsperre eller brems på akslingene, da de vel vil kompensere mellom høyre og venstre dekk? Har i all hovedsak kjørt med skikkelig 4x4 tidligere, så vet egentlig hvor dårlig det bremser med dett koblet inn fullt. Men synes ikke det er noe problem, så lenge man kjenner til det og kan å kjøre dette skikkelig ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 6, 2013 Alle fire hjulene har forskjellig hastighet i en sving. Med låst forbindelse på midten, må denne hastighetsforskjellen motvirkes, men tyngdekraft og dekkenes friksjon motarbeider dette. Man kjenner det på at hele bilen nærmest vrir på seg når man tar en U-sving. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 6, 2013 Alle fire hjulene har forskjellig hastighet i en sving. Med låst forbindelse på midten, må denne hastighetsforskjellen motvirkes, men tyngdekraft og dekkenes friksjon motarbeider dette. Man kjenner det på at hele bilen nærmest vrir på seg når man tar en U-sving. Okey, trodde bare det kom av sperrer i frem og bak aksel jeg. Så da lærte jeg noe nytt =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 7, 2013 Samme som skjer på Nissan Navara når en bruker lav-serie og 4x4 høy serie. Smeller og knaker i drivverket på asfalt ved bittelitt sving 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 8, 2013 Whoops, postet i feil tråd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 8, 2013 Mener bestemt at min ex org g60 syncro 91 mod hadde brems bak. Gikk hvertfall kun sidelengs når det var glatt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 8, 2013 Mener bestemt at min ex org g60 syncro 91 mod hadde brems bak. Gikk hvertfall kun sidelengs når det var glatt Trodde fordeleren bak var samme på G60/syncro og country, bare rallye som muligens var annerledes...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 8, 2013 G60 syncro var en rally uten det visuelle. Så det var samme drivverk på den jeg hadde som en rally. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...