1982 Golf 1 1.5c "GTI-wannabe" - Solgt!

Anbefalte innlegg

Bilen er en 1982mod Golf C, 1.5l. Skiltnr DD57334, kmstand i skrivende stund er ca 278kkm.

Bilen har ikke vært på veien siden 2010, og trenger naturligvis en eu-kontroll.

Bilen fremstår som bra, alderen tatt i betrakning. Begge framskjermene bør byttes pga rust.

Kanalene er bra for rust, men de er begge ganske bulkete.

 

Jeg har nylig hatt stor-service på den, så olje m/ filter, regreim m/ strammer, vannpumpe m/ drivreim, termostat, plugger, stift, kondensator, rotor, og fordelerlokk er byttet.

Det var lagt opp Defa motorvarmer og kupèvarmer, men den hadde spretti ut en vinter, så den er erstatta med en frostplugg.

Det er ganske mye GTI deler på denne, kan nevne noe; GTI girkule, GTI midtkonsoll med 3 målere, GTI emblemer, GTI bakluke(?), GTI grill, GTI leppe, GTI skjermutbyggere (ikke komplett), GTI bremser, instrument med turteller (kanskje orginalt?).

Det sitter også et Wolfsburg-ratt i bilen, men det er ikke komplett (mangler senterkopp/tuteknapp)

 

Formel K coilovers foran og bak med Tüv papirer. (ikke godkjent i vognkort)

Klarglasslykter foran. 15" alufelger med sommerdekk, fulgte ikke med vinterdekk så jeg måtte ta noe jeg hadde liggende.

Disse er gamle, og helt feil dimensjon til bilen i denne høyden, så det subber foran.

 

Bilen er å anse som et lett prosjekt. Kan kjøres på prøveskilt. Noe jobb på det elektriske må påregnes. Div lys, og viskerne virker ikke.

 

 

For de som er i tvil: Dette er ikke en GTI!!!

 

 

Dette er bilen på sommerhjul.

DSCN4071.jpg

 

Her vises GTI bremsene såvidt, ser også coiloverne. Ser ut til at mansjetten er dårlig, men har en ny så den blir byttet fortløpende.

DSCN4077.jpg

 

Noen bilder jeg tok etter en kjapp vask. Legg merke til de "enorme" hjulene.

DSCN4102.jpg

DSCN4101.jpg

DSCN4103.jpg

DSCN4105.jpg

 

 

Bilen selges slik den står, som et rep.objekt eller delebil. Mye bra deler på denne!

 

Setter prisen til 10.000,- og det er ferdig prutet! Kan leveres på østlandet, mot tillegg.

Tar ikke bytte på denne.

Jeg nås på e-post: cgulbrandsoy[alfakrøll]gmail.com

Eller telefon: 404-ni-åtte-444

Eller via VACN.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På denne bilen sitter det også to-trinns registerforgasser Solex 2B2 og kam i fra 1,6 liter GTI + elektronisk tenningsanlegg (som ikke var standard på 82 mod), så jeg tipper det er rundt 85/90 hk i bilen. Instrumentpanelet er også fra Golf GTI, dekslene ved frontruta og gti-"striper" på siden av bilen. Det satt også gti-stoler i den, men ut fra bildene ser det ut til at de er fjernet.

Det sitter også en sjelden 4+E girkasse i den.

Det satt i hvertfall fjerbeins-stag på den også, men vet ikke om det er blitt fjernet sammen med noe av glansen på bilen de siste årene... : rolleyes

 

Akkurat hva de Porsche-klistremerkene gjør på bilen skjønner jeg ikke, da det ikke finnes en eneste del på bilen fra Porsche. (DE vil ikke jeg ha skylda for å ha satt på : dum : )

 

Ellers kan jeg nevne at det var EN eier på bilen frem til 2007, og da eid av en flymekaniker som brukte samme mal på vedlikeholds-skjema på bilen som på flyene, men utfra bilder tipper jeg at det mangler for de siste årene : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fler av de tidligere eierne (inkl deg?) har kontaktet meg, har vært endel eiere på denne opp igjennom, og samtlige nevner denne flymekanikern. Håper ikke han er ansvarlig for alt "ekstrautstyret" som er montert, for ikke en dritt av det virker.

Trenger en god rens av ledninger! Ellers stemmer mye av det du sier fortsatt, er tårnstag i motorrommet (ikke montert på bildet, men det er lakkert i bilens farge så det er nok samme staget fortsatt), det er femtrinns girkasse, om gassern er den samme kan jeg ikke bekrefte men regner nesten med det. Det er stiftetenning på den nå, så den er nok byttet til orginal igjen.

 

Mye rare papirer, som et hjemmelaget servicehefte som dateres ganske mange år tilbake, følger med bilen.

 

Hvis jeg ikke husker feil var det samme person som monterte coilovers, som monterte Porsche merkene.

Den er jo ikke såå langt unna bobla så det kan jeg nesten skjønne. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fler av de tidligere eierne (inkl deg?) har kontaktet meg, har vært endel eiere på denne opp igjennom, og samtlige nevner denne flymekanikern. Håper ikke han er ansvarlig for alt "ekstrautstyret" som er montert, for ikke en dritt av det virker.

Trenger en god rens av ledninger! Ellers stemmer mye av det du sier fortsatt, er tårnstag i motorrommet (ikke montert på bildet, men det er lakkert i bilens farge så det er nok samme staget fortsatt), det er femtrinns girkasse, om gassern er den samme kan jeg ikke bekrefte men regner nesten med det. Det er stiftetenning på den nå, så den er nok byttet til orginal igjen.

 

Mye rare papirer, som et hjemmelaget servicehefte som dateres ganske mange år tilbake, følger med bilen.

 

Hvis jeg ikke husker feil var det samme person som monterte coilovers, som monterte Porsche merkene.

Den er jo ikke såå langt unna bobla så det kan jeg nesten skjønne. :D

 

Alt virket på bilen inkl. ekstrautstyret når jeg solgte bilen, men det ser ut til at den har forfallt litt etter jeg hadde den, jeg var forøvrig eier nummer 2. Jeg monterte ikke coilovers.

 

Uansett 10 lapper er billig for denne bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror da alt virket når jeg kjøpte bilen av deg Roar. Jeg monterte Coilovers på bilen, satte også på klistremerkene(Ikke spør hvorfor:P)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt virket på bilen inkl. ekstrautstyret når jeg solgte bilen, men det ser ut til at den har forfallt litt etter jeg hadde den, jeg var forøvrig eier nummer 2. Jeg monterte ikke coilovers.

 

Uansett 10 lapper er billig for denne bilen.

 

Den har forfalt endel ja, den har stått ute de siste to åra, og de to siste eierne har ikke tatt vare på den. Jeg kjøpte den usett som en delebil men fant fort ut hva jeg hadde kjøpt, og syns ikke denne burde hugges.

Med tanke på at jeg har kosta på den 4-5k allerede så er ikke 10k noen upris!

 

Tror da alt virket når jeg kjøpte bilen av deg Roar. Jeg monterte Coilovers på bilen, satte også på klistremerkene(Ikke spør hvorfor:P)

 

Har sett folk montere værre ting enn et klistremerke! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sant:p jeg hadde den ikke lenge selv. Husker en del rust i en framskjerm og noe dårlige kanaler i fremkalt. Ellers så var bilen veldig tight og fin å kjøre:). Jeg har ikke satt på de blinklysa hvertfall :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.