Audi A6 1995-modell, tapt nøkkel, hvordan skaffe ny?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har klart å miste nøkkel til 1995 Audi A6 2,6 V6 og har ikke reservenøkkel. Hvordan klarer jeg å skaffe ny på enklest / billigst mulig måte?

Også, er det lang leveringstid på ny nøkkel? Trenger bilen for å returnere fra juleferie litt over nyttår.

Takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enklest men kanskje ikke billigst: Få fraktet bilen til Møller/VAG verksted. De bestiller ny nøkkel på bilens chassisnummer, programmerer den til startsperre og du kan kjøre igjen.

Bestillingstiden er jeg usikker på, men ferdig slipt tipper jeg ca 1 uke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, takk. Er det noen spesiell grunn til at jeg må frakte bilen til verksted? Er det ikke nok å oppgi chassisnummer for å få slipt ny nøkkel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta med vognkort og leg. Du må bevise at du er eier av bilen.

Ikke alle emner er på lager, så det kan være noe bestillingstid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, takk. Er det noen spesiell grunn til at jeg må frakte bilen til verksted? Er det ikke nok å oppgi chassisnummer for å få slipt ny nøkkel?

Fordi den nye nøkkelen må kodes elektronisk mot bilens startsperre. Dette gjøres av verksted med diagnoseutstyr/VAS. Skal såvidt meg bekjent ikke være mulig å gjøre selv, men her veit jeg andre er uenige.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan kode nøkler med vagcom, men da trenger du en fungerende nøkkel da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trudde man kun fikk kodet nøkler på verksted med link opp mot fabrikken jeg, men skal ikke påstå det. Når det gjelder å få slipt ny nøkkel på chassinr er det ikke bestandig det lar seg gjøre på disse gamle bilene. Hva som avgjør det vet jeg ikke, men kan ha noe med importbil eller ikke kanskje. I værste fall da må du skifte tenningslås med nye nøkler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.