#1 Skrevet Desember 31, 2012 (endret) De suser veldig fort opp når jeg gir på.. Enda fortere hører jeg det på høye gir når jjeg gir på litt.. Hlrer det veldig godt om jeg gir på når jeg kjenner bilen skyter ivei.. Ikke hørt den lyden før.. Var sånn på min forige å rett før den blei vraka den er chippa med ca 195 hk.. Max 1,1 i ladetrykk når den ble prrogramert. kan ligge i lav fart i 3-4-5 gir jeg litt på hører jeg susinga bygger seg opp, å da snakker jeg om litt gi på.. bare såvidt inn med pedalen.. om jeg frex gir på i 3 å får trykket bygger lyden seg opp til kjempepiping. utrolig irriterende. lyden går opp og ned ettersom jeg gir på å slakker opp. en gang virka de som jeg ikke fikk opp trykket men det peip å plutselig så kom trykket og da forsvant lyden og bilen bare dro avgårde som vanlig... faen meg merkelig greie 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 31, 2012 Trykk lekkasje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 1, 2013 Hmm. Rart. For den drar godt! Får sjekke litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 6, 2013 merkelig at ingen har vert borti dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 6, 2013 Hvor mye har du i vakum på tomgang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 6, 2013 Bare ett skudd i blinde, prøv å sjekk enveisventilen på vakumslangen til bremsekraftforsterkeren. Hvis den er sliten og ikke lukker ordentlig kjører du trykk inn i bremsebomba og det piper ordentlig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 6, 2013 Hvor mye har du i vakum på tomgang? det er jeg usikker på Bare ett skudd i blinde, prøv å sjekk enveisventilen på vakumslangen til bremsekraftforsterkeren. Hvis den er sliten og ikke lukker ordentlig kjører du trykk inn i bremsebomba og det piper ordentlig... takk for svar, kan sjekke dette nærmere =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 6, 2013 Bør ha 0,8 i vakum. Lekkasje så har du nesten ikkeno. Kan være et blad på kompressorvifta som har tatt kvelden også. Det piper også veldig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 6, 2013 Jeg hadde det helt likt. Var trykk lekasje på min. Var den lille mm tykke ledningen til turbo trykks måleren som hadde fått ett hull. Dette er så lite at du ikke merker det på effekten i bilen men det blåser bra under pådrag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 7, 2013 finner ingen lekkasjer jeg. og så får jeg heller ikke gidd på fra motorrrom.. så får ikke hørt hvor lyden kommer fra.. inni bilen er det mere dash høyre fremdr de kommer fra.. det piper noe grusomt og noen ganger kan de skje at når e gir på så suser det bare opp uten at bilen drar så kommer lyden bort kjempefort og bilen drar... rare greier. opp og ned også på å høg lyden er.. får sjekke en gang til da kanse.. eneste jeg merka va at den ikke er helt stramt sammen lokket på luftfilterboksen da det er en slik klemme som er borte såg jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 8, 2013 Slakke inn og ut ca 3-4mm må være turbo da..høres ut som susingen kommer derfra å.. Men høres ut som under bilen når jeg gasser og bøyer meg ned under... Bilen gått 190tusen. Chippet nå for to månder siden ca.. Mulig gammel turbo da.. To eldre som har hatt bilen og han som solgte har ikke byttet turbo.. Hvilken turbo bør jeg velge??? Motoren går utrolig fint og bruker edge olje. Så er vel bare turbo som ernsliten plussbsjokk pga chipp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 14, 2013 HVA MED: største kkk03 3"pipe bensintrykksregulator evt k04? men er vesentlig dyrere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...