Anbefalte innlegg

Nylig kjøpt golf 4 (2002 4MOTION) tidligere eier vasket bilen da han solgte den og det var flere minusgrader... alle dører og vinduer var vanskelig å åpne pga frost. etter et par dager skulle jeg åpne vinduet på førerside og da forsvant det ned i døra:-/ fikk tuklet opp vinduet og teipet det oppe. Er vindusheisen defekt eller kan det være andre ting? vinduet er helt løst:-( og er det vanskelig jobb å bytte?

Takk for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann! Her har sansynligvis vindusheis/feste/wire røket. Det er ikke ukjent på golf 4 desverre. Løsningen er evt. å skifte vindusheismekanismen. For å komme til denne må: innvendig dørtrekk, utvendig dørhåndtak og låssylinder, dørlås og plate for vinduseheis demonteres.

Min mening er at dette er en middels vanskelig jobb.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nettopp byttet wire og fester på min men man trenger da ikke ta av utvendig dørhåndtak og låssylinder. Holder å ta av innvendig dørtrekk og plate som vindusheis er montert på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann

Jeg opplevde det samme på en Golf 2001 som jeg hadde for noen år siden. Vinduet bare datt ned i døren.

Jeg måtte bytte wire/heisemekanisme og gjorde det selv. Var en middels vanskelig jobb. Jeg tror jeg brukte denne til hjelp:

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1015107

NB! er ikke sikkert det er så fryktlig dyrt på et verksted med litt kjennskap til VW, da dette er et ganske vanligt problem....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp hjulpet en kompis med det samme problemet på en golf mk4.

Det du må finne ut er om klipsene som vinduet er festa i er intakte. I denne situasjonen hadde disse også knekt i det vinduet falt ned slik at hele anordningen måtte kjøpes ny. Heldigvis ikke dyr. ca 1400,-

Da er det bare å demontere lås og ledninger fra det gamle å flytte over å så skru fast vinduet igjen.

Hvis de er heile er det sansynligvis kun wiren som har røket. Denne får du kjøpt ny hos møller for ca 400,- og må da bytte den over selv.

Dette er beskrevet i guiden over her.

En middels jobb å gjøre selv hvis man er litt nevenyttig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nettopp byttet wire og fester på min men man trenger da ikke ta av utvendig dørhåndtak og låssylinder. Holder å ta av innvendig dørtrekk og plate som vindusheis er montert på.

MÅ vel kanskje ikke men. Tenkte bare på at dørlåsen sitter klipset fast i vindusheverplata. Kan jo evt. løsne klipsene der, men veit ikke hvor lett det er å få sammen igjen. Uten å demontere utv. låssylinder får du ikke hektet løs bowdenwiren fra yttre håndtak til dørlåsen og får derfor heller ikke demontert dørlåsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller tok 3800,- inkl mva hvis de skulle bytte motor. Tar jobben selv her tror jeg takk for mange gode svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.