#1 Skrevet Januar 1, 2013 Nylig kjøpt golf 4 (2002 4MOTION) tidligere eier vasket bilen da han solgte den og det var flere minusgrader... alle dører og vinduer var vanskelig å åpne pga frost. etter et par dager skulle jeg åpne vinduet på førerside og da forsvant det ned i døra:-/ fikk tuklet opp vinduet og teipet det oppe. Er vindusheisen defekt eller kan det være andre ting? vinduet er helt løst:-( og er det vanskelig jobb å bytte? Takk for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 1, 2013 Heisann! Her har sansynligvis vindusheis/feste/wire røket. Det er ikke ukjent på golf 4 desverre. Løsningen er evt. å skifte vindusheismekanismen. For å komme til denne må: innvendig dørtrekk, utvendig dørhåndtak og låssylinder, dørlås og plate for vinduseheis demonteres. Min mening er at dette er en middels vanskelig jobb. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 2, 2013 Har nettopp byttet wire og fester på min men man trenger da ikke ta av utvendig dørhåndtak og låssylinder. Holder å ta av innvendig dørtrekk og plate som vindusheis er montert på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 2, 2013 Heisann Jeg opplevde det samme på en Golf 2001 som jeg hadde for noen år siden. Vinduet bare datt ned i døren. Jeg måtte bytte wire/heisemekanisme og gjorde det selv. Var en middels vanskelig jobb. Jeg tror jeg brukte denne til hjelp: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1015107 NB! er ikke sikkert det er så fryktlig dyrt på et verksted med litt kjennskap til VW, da dette er et ganske vanligt problem.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 2, 2013 Nettopp hjulpet en kompis med det samme problemet på en golf mk4. Det du må finne ut er om klipsene som vinduet er festa i er intakte. I denne situasjonen hadde disse også knekt i det vinduet falt ned slik at hele anordningen måtte kjøpes ny. Heldigvis ikke dyr. ca 1400,- Da er det bare å demontere lås og ledninger fra det gamle å flytte over å så skru fast vinduet igjen. Hvis de er heile er det sansynligvis kun wiren som har røket. Denne får du kjøpt ny hos møller for ca 400,- og må da bytte den over selv. Dette er beskrevet i guiden over her. En middels jobb å gjøre selv hvis man er litt nevenyttig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 2, 2013 Har nettopp byttet wire og fester på min men man trenger da ikke ta av utvendig dørhåndtak og låssylinder. Holder å ta av innvendig dørtrekk og plate som vindusheis er montert på. MÅ vel kanskje ikke men. Tenkte bare på at dørlåsen sitter klipset fast i vindusheverplata. Kan jo evt. løsne klipsene der, men veit ikke hvor lett det er å få sammen igjen. Uten å demontere utv. låssylinder får du ikke hektet løs bowdenwiren fra yttre håndtak til dørlåsen og får derfor heller ikke demontert dørlåsen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 4, 2013 Møller tok 3800,- inkl mva hvis de skulle bytte motor. Tar jobben selv her tror jeg takk for mange gode svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...