Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg hadde bilen inne på long life service rett før jul, og siden denne servicen har kona klaget på at det av og til er vansklig og skifte gear fra 4 til 3. Jeg har testetet det selv uten og merke problemet.

MEN i dag da jeg satte meg i bilen var det umulig og få den fra fri til noen gear med motoren i gang. Dersom jeg setter bilen gear før jeg starter den, så hopper den bortover selv med clutchpedalen helt inne. Clutchpedalen er forøvrig veldig slapp......

Bilen er nå sendt avgårde til Møller på mobilitetsgaranti, men det jeg lurer på er om det har blitt tuklet på noe under servicen som kan påvirke clutchsystemet (bytte av veske for så og glemme lufting etc....)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftingen skjer samtidig som væskeskiftet. Men om man åpner luftenippelen på clutchen litt for mye når man skifter bremsevæske så kan den fort dra inn litt luft og clutchen blir slapp etterpå :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.