Defekte bremseskiver fra Norsk Bildelsenter- noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Kjøpte 4 nye skiver/klosser fra NBS til Golfen (IV) til madammen i fikk lagt dem på i jula 2011. Etter et år er nå 3 av skivene fremdeles fine og hele, kun med en liten og forventet slitekant. Den ene skiven bak er derimot begynt å gå fullstendig i oppløsning. Jeg kontaktet NBS men de var ikke akkurat imøtekommende... De mente at i utgangspuniktet var skivene mer enn et år og da gjaldt ikke verken garanti eller reklamasjon.... Evt,. kunne jeg sende inn skiva til dem så de kunne se på den.

Right... veeeldig enkelt....

Noe med erfaring på dette?

EDIT: Har sjekket at caliper går fint...

Bakskive.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok ikke skiva som er synderen her :) er nok glidere/caliper eller noe anna relatert til bremsene dine, men ikke skiva, klossene f.eks?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror nok dan har rett her ja. I verste fall så kan du ha montert kalipperen skjevt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja.... Mulig caliperen ha satt seg og det har resultert i defekt skive. Men jeg smurte caliper opp ved montering (men sjekket ikke stempel eller justering på dette). Men med den saltsausen disse blir utsatt for daglig kan det godt ha satt seg igjen. Plukker det fra hverandre i helga og setter uansett på nye Brembo skiver, og ikke samme minipris skiver fra NBS denne gangen for sikkerhetsskyld.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være nok at f.eks klosser ikke glir rett :) eller at glidepinner er slitt slik at de ikke glir rett lengre

mange muligheter :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.