#1 Skrevet Januar 2, 2013 Har en A3 8PA Quattro og skulle ha byttet olje på Haldexen, mitt lokale verksted har aldri vært borti dette, men mener det er litt spesielt... Hvordan går en egentlig fram? Har hørt noe om en patron som skal skiftes? Er det filter også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 2, 2013 Bytt verksted! Det er spesielt i den grad at du trenger spesial nøkkel. Dette er for å bytte filteret. Oljen kjøpes hos Møller og kommer i tube som er riktig dosering. Enkelt å bytte selv. I grunn helt enkelt å bytte. 1. Tapp av gammel olje. 2. Bytt filter. 3. Fyll på ny olje. Presser hele tuben inn tappe hullet å må være litt kjapp med å sette i pluggen etter at man er ferdig. Et tips til er å ta ut pumpa når alt er tappet å gjøre rent bak denne, da det samler seg opp en del møkk som ikke blir med ut når man bytter olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 2, 2013 Takk for godt svar:) Vet du hvor jeg kan få kjøpt en slik nøkkel da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 2, 2013 Bytt verksted! Verkstedet er bra nok det, de har bare ikke vært borti Haldex før... De er iallefall ærlige nok til å si at de er usikre istedet for å prøve på noe de ikke vet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 2, 2013 Den kan kjøpes både på ebay, nettbutikker og hos Møller. Mener den ikke koster mange hundrelappene hos Møller. Den har nr "T10066". Vet noen forhandlere ikke er så glad i å selge verktøy til privatpersoner men dette skal de egentlig ikke kunne nekte deg. http://www.audiworld.com/tech/misc35.shtml 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 2, 2013 Takk for godt svar:) Vet du hvor jeg kan få kjøpt en slik nøkkel da? biltema har'n evt hadde en gang i tida mener jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 2, 2013 Hmm, finner iallefall kun en på ebay, og den kommer på over 400,- Finner ingenting hos Biltema... Ser veldig ut som vanlig 12-kant på bildet da? Noe annet som passer? Vi hadde bilen på bukk men så ingenting som så spesielt ut av skruer, har alle Haldexkasser denne skruen/lokket? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 2, 2013 Sjekk hos din lokale møller forhandler først. Problemet er også at det er såpass dårlig plass å komme til det er omtrent kun den nøkkelen som gjør at man kommer til. Kjøpte nettopp en selv på loppemarked i tyskland, kan komme til Stavanger å bytte Filteret er heller ikke lett å se uten at man vet hvor man skal lete, da det ligger bak traversen. http://www.audi-sport.net/vb/a3-s3-forum-8l-chassis/31537-haldex-oil-filter-change-how.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...