#1 Skrevet Januar 2, 2013 Hei. Kjøpte meg nylig en pent bruk Passat 02 med 1,9tdi og 4 Motion. Bilen er gått 242.000 km, men virker stram og en drøm å kjøre. Har bare hatt den en uke nå, men allerede ved prøvekjøring kom abs og esp-lampene opp. Uten å provosere på noen måte. Ga forhandler beskjed om dette, at det skulle ikke være sånn. Forhandler, som tydeligvis ikke kan ha mye teknisk innsikt sa følgende:"Det er ikke noe feil. Tyske biler er sånn, der bruker å være litt discolys i dashbordet. Bare tut å kjør." Nå har jeg hatt 4 audier før, og ALDRI vært borti at det er sånn. Dem varsler om FEIL, ikke at abs eller esp nettopp har vært i bruk. Ved flere anledninger nå i romjula har lysene kommet igjen, og det er helt tilfeldig når dem kommer. Kom opp gjennom en sving, et par gang da jeg parkerte, en annen gang da jeg akkurat starta bilen, og idag etter å ha kjørt et par hundre meter. Ringte forhandler idag og lurte på om dem ville lese feilkoder mens lysene var på, bare for å lette jobben deres. Men dem hadde ikke tid. Synd for dem Men for min egen nysgjerrighet vil jeg gjerne vite hva dette kan være? Ifølge papirene, så har bilen vært inne tidligere å blitt sjekket for det samme. Det skal nylig være byttet bremser på hele bilen. Lang tråd, men greit å ha hele historia. Takknemlig for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 2, 2013 Sjekk om du har bremselys,hadde samme feilen på naboen sin bil og der var bremselys bryteren gåen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 2, 2013 Merkelig. Men jeg har bremselys.. skal prøve å se neste gang lampene kommer opp, om jeg har bremselys da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 4, 2013 Sjekk bremselysbrytern, sitter over bremsepedalen. Koster 300-400kr. Min kommer og går, særlig når det er fuktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 19, 2013 Skal aldri kjøpe bil fra forhandler som IKKE har peiling! Skulle levere bil hos dem for feilsøking, og sa til dem før dem begynte at dem kunne se på den bryteren. Etter feilsøk, viste det seg at jeg hadde rett. Noen dager senere skal dem bytte denne, og leverer bilen der klokka 0800. 1330 ringer jeg og spør hva som skjer, og får beskjed om at dem er ferdig. Henter bilen, og starter opp. Holder bremsa når jeg starter, som alltid.. ABS og ESP kommer opp igjen. Går inn og ber dem sjekke en gang til, og venter en time mens dem holder på. Prøver NOK en gang, og kjører 25 meter. Da blinker glødelampa, og ESP-lyset kommer opp etter noen minutter. Står også "ENGINE WORKSHOP!" i kjørecomputer. Hva er det nå dem har gjort galt?? Veit dem justerte på bryteren andre gang, har dem ødelagt den? Har bytta alle pærer i baklyktene, men uten hell. Har heller ikke tåkelys bak. Er det en sammenheng? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 19, 2013 ta feilkode sjekk, ikke noe hokuss pokus å finne ut av dette for noen som har vagcom og peiling på å bruke det. Kan være rattvinkel sensor, abs følere.. osv osv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 19, 2013 Kom fortsatt opp feil på bremselysbryter. Pluss noe med cruisecontrol, enda jeg ikke har det. Men Nissan-forhandleren jeg handlet bilen hos, har kun søkeutstyr fra Mekonomen. Så det blir vel møller neste. Har kun VCDS-Lite selv, så virker som det er litt begrenset hva jeg får opp av feilkoder selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 19, 2013 Har vært borti brudd i en abs sensor foran, funka fint rett fram, men med en gang en la over litt var det nok til at kabelen strakk seg litt, dette var i overgang karosseri-hjullagerhus. Bare et tips:-) tok av kontakten på abspumpe og fant stikkere ut til hvert hjul, så var det å måle om det var kontakt med og uten rattutslag. Kan muligens fikse tegninger ikveld eller over helga, om jeg får regnr:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 19, 2013 Hmm.. Det høres ikke usannsynlig ut. Tar gjerne imot tegninger for min egen interesses skyld Så skal verkstedet selv få finne ut hva det er, sånnsett er det greit med bruktbilgaranti Regnr er ZD10945. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 19, 2013 Liten oppdatering: alt fungerer! demonterte dekslet under rattet, og justerte litt på bryteren. Den sto slik at bremselys fungerte, men tror ikke hjernen fikk signalene den skulle ha. Trodde først ikke det hjalp, var først etter å ha kjørt en liten stund og startet bilen et par gang før lampene forsvant Nå gjenstår det å finne ut hvilken sensor som er feil på da abs slår i lav hastighet, slitsomt i lengden.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...