Anbefalte innlegg

Problemet oppsto nå nylig, og har ikke peiling på hva det er for noe!

Displayet til kjørekomputeren fungerer ikke i det hele tatt så det er lite hjelp i det dessverre.

 

Tidligere har jeg fått samme varsel med noen minutters mellomrom (da ikke spesielt ved gasspådrag). Dette skjedde bare noen ganger og som oftest kun ved langvarig kjøring. Brukte som regel å etterfylle frostvæske og varselet forsvant (tror jeg iom. at det kun var langkjøring).

 

Men nå kommer samme varsel (tre pip i kjørecomp.) ved "greit" gasspådrag, dvs. lave gir, liten motstand og da kjapp akselerasjon på turtall.

Varselet kommer med andre ord nesten uansett i første gir, og ganske ofte i andre.

 

Har ikke fått tatt diagnose, men vet heller ikke om problemet dukker opp der. Gjorde ikke det når jeg fikk varsel kun ved langkjøring.

 

Noen som har peiling eller vet en fremgangsmåte for å feilsøke?

Går det ant å bruke instrumentet fra en lik bil, som f.eks. en 1999 S4, eller må instrumentet være prikk likt? Jeg tenker det kan være en mulighet å prøve et instrument med fungerende kjøredisplay for å se hvilket varsel den viser?

 

Mistenker oljetrykk, turbotrykk eller nå lignende selv ..

 

Bilen er en 1999 A4 B5 facelift, 1.8tq motorkode ANB.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pipet kommer ihvertfall ifra autochecken og varsling for turbotrykk kan du ihvertfall utelukke.

 

Litt vanskelig å svare da du ikke oppgir hvilken bil du har. Profilen din sier A4 1.8t mens du i denne tråden nevner 99-mod s4

 

Det har vært en kjent sak ofte i pådrag i både c4 og typ44 at autochecken slår ut på kjølevann ved harde pådrag. Jeg sier ikke at det er det som er feil men siden du ikke har mer info selv og utifra tidligere erfaringer så ville jeg sjekket ut den først.

Er det en S4 så er det MTS, også kjent som multitempsensor, sitter under på vannrailen. Stor jævel :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pipet kommer ihvertfall ifra autochecken og varsling for turbotrykk kan du ihvertfall utelukke.

 

Litt vanskelig å svare da du ikke oppgir hvilken bil du har. Profilen din sier A4 1.8t mens du i denne tråden nevner 99-mod s4

 

Det har vært en kjent sak ofte i pådrag i både c4 og typ44 at autochecken slår ut på kjølevann ved harde pådrag. Jeg sier ikke at det er det som er feil men siden du ikke har mer info selv og utifra tidligere erfaringer så ville jeg sjekket ut den først.

Er det en S4 så er det MTS, også kjent som multitempsensor, sitter under på vannrailen. Stor jævel :P

 

Ooops, glemte å oppgi bil! Det er min egen det er snakk om, altså en A4 B5 1.8tq, 1999-mod facelift, motorkode ANB om nødvendig. Nevnte S4, fordi min bror har en 1999-mod S4 B5 2.7BiTurbo, også facelift. Spørsmålet med den var om jeg kunne låne hans instrument kun for å lese av evt. feil på hans kjøredisplay?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Startsperren inngår i instrumentpanelene på disse, så da må du kun kode om startsperren i beste fall. På A4 1.8t har jeg vært borti lavt oljetrykk ved pådrag ved lite olje(ned mot minimum på peilepinnen).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, ikke lenge siden jeg sjekket oljen, men skal ta en titt igjen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk servooljen;) den varsler ved pådrag hvis nivået er sånn ca akkurat nok;) og Evt kjølevann og br veske

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket olje før jeg dro på jobb idag og den var fortsatt nesten på max. Kan jo selvfølgelig fortsatt være oljetrykk, men da ikke pga. for lite olje ihvertfall.

Da jeg kjørte hjemover fra jobb virket det som varselet kom ved gasspådrag etter oppbremsing. Fikk meg til å tenke på bremsevæsken og om den kanskje ligger ved minimum, så det synker under når jeg trår på bremsen, og dermed får varsel. Sjekket nivå når jeg kom hjem og det stemte, bremsevæsken ligger akkurat ved minimumsgrensen på beholderen. Skal stikke og kjøpe meg bremsevæske i morgen, så får vi se! :)

Fortsatt ikke sikker selvfølgelig, for varselet kommer jo ved/etter gasspådrag, og ikke under nedbremsingen.. : klø :

Sjekket alle andre væsker i samme slengen, og det var kun bremsevæsken som var lav. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk fylt på bremsevæske idag, og virker som det løste seg! :) Null varsler foreløpig i allefall! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får håpe det var det da så det ikke var værre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.