Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har en lengre stund hatt trøbbel med tomgangen på min Corrado G60.

Det som skjer er at den ofte ruser seg opp til ca 3000 omdr når jeg starter den. Men den roer seg som oftest til vanlig turtall hvis jeg ruser den til ca 4000. [Et lett trykk på pedalen, så blir det fint igjen.]

Det skjer ofte når jeg er ute å kjører, hvis jeg f.eks. kjører litt hardt med høye turtall, så legger den seg ned på 1500 omdr isedenfor 800 ved tomgang.[Også her kan jeg "fikse" problemet med å ruse den forsiktig]

Veldig merkelig spørr du meg. Dette problemet forsvant imidlertid i vinter, men kom tilbake nå når våren har kommet.

Jeg har forsøkt å se etter lekkasjer på vakumslangene, men kan ikke se at de skal leke noe/suge falskluft.... Jeg har også forsøkt å bytte tomgangsregulator, også dette med dårlig resultat.

Noen som har noen tips?

På forhånd takk! ;)

-Sindre-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann

Jeg har en lengre stund hatt trøbbel med tomgangen på min Corrado G60.

Det som skjer er at den ofte ruser seg opp til ca 3000 omdr når jeg starter den. Men den roer seg som oftest til vanlig turtall hvis jeg ruser den til ca 4000. [Et lett trykk på pedalen, så blir det fint igjen.]

Det skjer ofte når jeg er ute å kjører, hvis jeg f.eks. kjører litt hardt med høye turtall, så legger den seg ned på 1500 omdr isedenfor 800 ved tomgang.[Også her kan jeg "fikse" problemet med å ruse den forsiktig]

Veldig merkelig spørr du meg. Dette problemet forsvant imidlertid i vinter, men kom tilbake nå når våren har kommet.

Jeg har forsøkt å se etter lekkasjer på vakumslangene, men kan ikke se at de skal leke noe/suge falskluft.... Jeg har også forsøkt å bytte tomgangsregulator, også dette med dårlig resultat.

Noen som har noen tips?

På forhånd takk! ;)

-Sindre-

Sjekka LMM'en din ? Gjør det ihvertfall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min hadde dette problemet en stund, forsvant etter bytte av gasswire (?) faktisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LMM? aldri sett det på nokon g60

spray tomgangsregulator med 556, sjekk etter luftlekkasjer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har prøvd å bytte tomgangsregulator, samma problemet... har rensa den jeg har. uten hell å lykke også...

luftlekkasjer, har ikke funnet noen hittil, men tenkte å prøve å skifte ut alle mulige vakumslanger og andre slanger jeg kan finne i motorrommet [kanskje det hjelper]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.