#1 Skrevet Mai 6, 2005 Hei! Noen som hver hvor mye dekka kan stikke utenfor skjermen før de ikke er låv? Har hørt noe om at dekket kan være 30% utenfor skjermen? Noen som vett om dette stemmer eller er dette helt absurd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 6, 2005 Har igrunn alltid ment at ingenting kan stikke utenfor skjermkanten.. Men har også hørt at så lenge rullebanen er innenfor skjermkanten, så gjør det ikke noe om felg/dekkside stikker utenfor.. Så hva som er "fakta" her vet jeg ikke helt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 6, 2005 Har hørt noe om at dekket kan være 30% utenfor skjermen? Glem det !! Spurte en på biltsynet, når jeg fikk godkjent bilen med 17" og !8" og senkesett. Foruten om det vanlige +- 5% avvik på rullomkrets, max 15mm sporendring på vær aksel, så kan litt av dekke stikke ut, men ikke mønsteret. Forutsett at dekke ikke tar borti ved kjøring over humper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 6, 2005 Hvis du tar en horisontal linje igjennom hjulet,tar 30grader oppover det kan synes.(mønsteret skal ikke synes) dvs at 60grader fra en lodrett linje av dekket skal vere skjult eller skjermet i bakkant av hjulet. Skjønner?? prøvde å tegne men fikk ikke lastet opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 6, 2005 Hm.. prøv å laste opp tegning en gang til.. det der skjønte jeg ikke noe særlig av... og hvor har du det der ifra egentlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 6, 2005 Hmmm, godt jeg ikke var alene som ikke skjønte den da.......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 7, 2005 Send den tegninga di på mail til meg på twg@statoil.com så skal jeg få lagt den ut for deg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 7, 2005 Hm.. prøv å laste opp tegning en gang til.. det der skjønte jeg ikke noe særlig av... og hvor har du det der ifra egentlig? Driver mye med EU-kontroller og står i bøkene til biltilsynet(krav til kjøretøy og sånne bøker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 7, 2005 Send den tegninga di på mail til meg på twg@statoil.com så skal jeg få lagt den ut for deg... sendt deg mail 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 7, 2005 mulig jeg er dum, men vet ikke helt om jeg skjønte den tegninga heller.. kan du lage en der du tegner den i forhold til ett dekk og en skjerm?? Kommer til å få litt problemer med akkurat dette her på Touran'en når jeg får på nye hjula.. så derfor kunne det vært greit å fått henvist til en eller annen lovtekst om dette temaet, om du vet noe sånt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 7, 2005 Så lenge mønsteret er innenfor går det stort sett greit. Det er jo begrenset hva som godkjennes av vrengte dekkkanter på alt for breie felger i forhold til dekkdim. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...