Kompl.clutch og svinghjul til Passat

Anbefalte innlegg

Hvor får en kjøpt disse til en fornuftig pris? Til en 96 Passat tdi 81kw/AFN

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må starte med å finne rette delenr, f.eks her http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/PA/1996/147/49/1529296/ Så googlar du på det nummeret.

Det ser ut som originalsvinghjulet m/clutch for AFN 96 mod er LUK 225mm med delenr 038105264J, men for andre dieselmotorar er det 228mm clutch. Eg har sjølv AFN motor i min 2000 mod Passat, og har bytta til Sachs svinghjul / clutch. Det toler meir moment, og er også brukt i 130PD motorar. Det er ikkje sikkert dette passar i din 96 mod. Den har vel tverrstilt motor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tverrstilt ja, vet hvilke deler,men må kanskje demontere for å være sikker. Har vibrering i hele bilen når den bakker,blir mindre ved litt høere turtall. Mistenker svinghjulet??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan vere lurt å få ein VW-teknikar til å sjå på bilen før du begynner å bytte på deler. Det er både dyrt og kjedeleg å bytte feil deler (har masse erfaring med det sjølv!).

Vibrasjonar kan vere vanskeleg å finne kjelda til. Om det er slitasje / slappe fjører i dobbelmassesvinghjulet kan dette gje ein slags svisje-lyd ved låg belastning, og ei banking ved full gass på låge omdreiningar (fjørene slår i botn).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal sjekke motorfester og flex kobling.eksos først. Har ikke så mye vibrasjon ved pådrag i 3 og 4 gir. merker mest ved tomgang og reversering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke bryr deg så mye om viberasjoner, så kan du jo sette inn et enkeltmasse svinghjul:)

Det er gjort på min søsters 96 golf 3, afn motor :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.