#1 Skrevet Januar 3, 2013 Hvor får en kjøpt disse til en fornuftig pris? Til en 96 Passat tdi 81kw/AFN 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 5, 2013 (endret) Du må starte med å finne rette delenr, f.eks her http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/PA/1996/147/49/1529296/ Så googlar du på det nummeret. Det ser ut som originalsvinghjulet m/clutch for AFN 96 mod er LUK 225mm med delenr 038105264J, men for andre dieselmotorar er det 228mm clutch. Eg har sjølv AFN motor i min 2000 mod Passat, og har bytta til Sachs svinghjul / clutch. Det toler meir moment, og er også brukt i 130PD motorar. Det er ikkje sikkert dette passar i din 96 mod. Den har vel tverrstilt motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 5, 2013 Tverrstilt ja, vet hvilke deler,men må kanskje demontere for å være sikker. Har vibrering i hele bilen når den bakker,blir mindre ved litt høere turtall. Mistenker svinghjulet?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 6, 2013 Det kan vere lurt å få ein VW-teknikar til å sjå på bilen før du begynner å bytte på deler. Det er både dyrt og kjedeleg å bytte feil deler (har masse erfaring med det sjølv!). Vibrasjonar kan vere vanskeleg å finne kjelda til. Om det er slitasje / slappe fjører i dobbelmassesvinghjulet kan dette gje ein slags svisje-lyd ved låg belastning, og ei banking ved full gass på låge omdreiningar (fjørene slår i botn). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 6, 2013 skal sjekke motorfester og flex kobling.eksos først. Har ikke så mye vibrasjon ved pådrag i 3 og 4 gir. merker mest ved tomgang og reversering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 6, 2013 Hvis du ikke bryr deg så mye om viberasjoner, så kan du jo sette inn et enkeltmasse svinghjul:) Det er gjort på min søsters 96 golf 3, afn motor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...