#1 Skrevet Januar 4, 2013 Hei. Var å kikket på en A4 AEB som sliter med at den ikke har effekt og det kommer mye hvitaktig røyk (allerede fra oppstart) som lukter olje. Det jeg har oppdaget: - Det var brunt belegg under oljepåfyllings lokket og svakt lysebrun film på kammene. - Løsnet påfyllings lokket med motoren igang og det virket ikke som at det var noe høyt trykk i toppen. - impeller hjulet på kaldsiden på turboen var VELDIG slakt alle retninger. - kommer olje/vann ut av eksosen. (Se bilde) - fylte på 3l olje (var tomt på peilepinnen) før oppstart og hadde den gående på tomgang i maks 5 min med litt rusing og når vi peilet etterpå var det tomt. - hadde eksosavtrekk på når motoren gikk og når vi tok avtrekket av så rant det olje ut av den. (Se bilde) - eneste feilkoden var G62 føleren. Årsak? Er toppakningen gåen med tanke på det brune belegget og hvitrøyken? Er det turboen som er årsaken til at "all" oljen renner igjennom og havner i eksosen? Og hvor mye vil det koste å utbedre dette på et verksted? Er dette verdt for en student og fikse eller bare like greit å selge den for å kjøpe seg en annen bil? Mvh Bjørn-Tore K 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 4, 2013 Skulle jeg ha satset penger på noe så hadde jeg nok satset på turboen.. Hvis all oljen kommer ut bak, og du ikke ser noen lekasjer på motoren eller under motoren etter den har gått ei stund så er det en god indikator på at oljen går via turboen. Hvis toppakninga er røket skal du vel også finne olje i kjølevannet, sjekka du det? Hvem sin skrammelbil er dette da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 4, 2013 Glemte å sjekke oppi kjølevæske beholderen men trur nok toppakningen lekker ja. Nei er ingen annen lekkasje på motoren forutenom litt svetting rundt der stanga til giret går inn på kassa. Hehe. Det er søstra til Stine Marie sin, trur hu blir å selge den og heller kjøpe seg en Toyota i mellomtiden kanskje den gamle til Jimmy. Trur han ska selge den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 4, 2013 Jeg hadde heller kjøpt meg et par gode sko enn å kjøpe en Toyota........ Turbobytte kan vel du fikse? Har du ikke den gamle til Passaten liggende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 4, 2013 Jo har den liggende men den skal være back up til min bil hehe.. Mn kan jo kjøpe audien billig og fikse den opp sjøl. Passer toppakningen for APU overens med AEB? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 4, 2013 Passer toppakningen for APU overens med AEB? Ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 4, 2013 Flott da har man kanskje et lite prosjekt på gang bare hun vil selge den til meg hehe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...