Anbefalte innlegg

100en min har blitt veldig vinglete på bakenden den siste tida. Bilen er senket med Eibach fjærer for 3 år siden, og fikk samtidig nye Sachs dempere, så jeg mistenker ikke fjærer og dempere for å lage dette problemet.

Har sett på stabstagene bak, selv om det vel er vanskelig å se om de er slitt, uten å kunne konkludere med noe.

Har lest en del andre tråder rundt om på forumet om S4er som har hatt samme symptom, men ingen gode svar på hva som har vært problemet..

Best bet at det er stabstagene bak som bør byttes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette kan vel fort være div foringer i bakstillingen som er slitt/morkne også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det spørs om det ikke må til med "totaloverhaling" av bakstilling ja.. Har vel neppe vært skiftet ei foring der siden 92.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jekk opp bilen og prøv og vrikke på hjulet. Kjenn om det er noe slakke noen plass. Det var det på min gamle c4. Totalt oppbrukte hundebein ;) ble nesten som en ny bil etter jeg skiftet de

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hundebein? Har slik vinglete bakende på min også. Men det er mye mer respons i bakenden når jeg svinger brått til høyre kontra venstre. Har sjekket trykket i dekkene og alle foringene i forstilling er byttet. Demperne er også fine, og gikk igjennom eu for kun kort tid siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk også "vinglete" bakende på bilen min etter jeg kjøpte meg nye piggfrie vinterdekk. Da var det tykk og veldig myk gummi som var årsaken. Ihvertfall konkluderte jeg med det etter å prøve på de gamle dekka igjen. Vinglet ingenting med de gamle, men de nye føltes helt jææævlig! Unnskyld språkbruken :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tviler på at det er dårlig innfestning til stabstag som gjør dette, for det er mange C4q som ikke engang har stabstag bak (min f.eks.), og de vingler ikke nevneverdig mer enn andre biler.

Jeg kjørte noen måneder med totalt utslitte "camberstag" (dvs. øvre armene), men heller ikke dette skapte noe vinglete oppførsel, til tross for at jeg kunne bevege toppen av bakhjulet 10-15 mm ut-inn når bilen var jekket opp. Kan vel kalle dette CVCC (Continously variable camber correction) :P

Som nevnt kan dekk ha mye å si, mange vinterdekk er veldig myke i stammen for å være fleksible og ha godt grep mot veien, men dette kan igjen føre til at bilen føles "løs", spesielt i motorveihastigheter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme vinterdekk i fjor også, men da kjente jeg ikke noe til det.. Derfor jeg mistenkte at det må være noe annet. Men da skal jeg vente til våren før jeg gjør noe mer så jeg får på sommerdekkene :-) takk for alle tips

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.