#1 Skrevet Januar 5, 2013 Hallo! Har nå lest alle trådene jeg kunne finne her om ettermontering av cruisecontrol, og vet ikke om jeg er klokere eller mer forvirret.. Har en Passat 3B 1.8T 2000 modell med Tiptronic automatkasse, og ønsker cruisecontrol på denne, men aner ikke om det lett kan ordnes på min bil eller hvilke deler jeg skal handle inn. 1. I alle trådene står det at hvis du ikke har elektronisk gassregulering så blir det mye mer arbeid med å få dette til. Motoren min er en APU-motor, og jeg mener å huske at disse har e-gass. Måten jeg ser om jeg har elektronisk gassregulering er hvis jeg ikke har forgasser? 2. Jeg har bensinmotor, men de fleste trådene omhandler dieselmotorer, er det forskjell på cruisecontrollen til bensin og diesel? 3. Jeg har ikke mfr, men skal sjekke hvilken rattmodul jeg har imorgen på VAG-COM, men hvis jeg den "kjipeste", må jeg ha ny rattmodul? 4. Noen som vet ca hva ett ettermonteringssett koster idag? Trådene som inneholdt priser var fra 2007-2011 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 5, 2013 Jeg er ikke sikker på hvordan det er hos Passat, men hos min A4 2000mod så er det bare å bytte ut hendelen og noe ledninger slik jeg har blitt fortalt. Min har også APU-motor, desse har e-gas, men min er manuell…ikke at jeg tror det vil ha noe å si. Kufatec selger kit til dette, Sondre Hugaas leverer varer fra kufatec mener jeg på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 5, 2013 Du må også inn via VCDS og programmere instrumentet for å aktivere cruisekontrollen. Men ja du har E-gass, og måten du ser d på er at du ikke har noen vaier til gasspjeldet Du trenger kun det kittet med hendel og ledninger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 5, 2013 Javel okei, så det har ingenting å si hvilken rattmodul man har? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...