Avvikende kompresjon i cyl, farlig å kjøre med?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har jo kjøpt en A4 1.8TQ (som har trillet 313k) for å kjøre med på Sigdal i år, og den viser seg å ha lavere komp på cyl 1 enn de andre, 9,5bar VS 13-13,5.

Jeg har planer om å bygge opp denne motoren på nytt iløpet av vår/sommer/høst uansett, og der er jo primært en lekebil.

Jeg har jo gledet meg til denne helgen en stund, er det greit å ta den til Sigdal og herje litt selv om cyl 1 har litt lavere kompresjon? Bilen går jo helt fint, merker ingenting til det, annet en på instrumentet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde kjørt siden motor skal opp. Betinger at du ikke har ulyd i motor da unødvendige utgifter kan brukes på mer hyggelige deler ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde heller ikke brydd meg så mye om dette, hadde ganske store avik på den forige aeb motoren som satt i bilen min, funka fint det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ingen ulyder i motoren, så lar det stå til :) Turboen har også en del slakk ut og inn, så mye som har behov for oppgradering etterhvert ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.