Rutene går ikke opp eller ned! Hjelp audi a6 96! Sikring

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk en kortslutning i døra og ingen av rutene går opp eller ned

Har fått skøyte 2 av kablene som var delvis slitt av men funker ikke enda så sikringen er nok gådd!

Noen som vet hvilket nr den sikringen er?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

står vel i instruksjonsboken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har jeg ikke :D kan lete gjennom alle men.. Er det noe relee der? Der som brytern er? Kan den ha tatt kveld da kablene ble gnidd av fra døra til bilen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen tips? Har skrudd av alle skruene på dørtrekket førersiden tatt av handtaket osv men ikke søren om dørtrekket går av! Har demontert på passasjer siden før og der gikk det helt som normalt.. men på førersiden sitter det som støpt på! Kan det være limt? evt jeg har glemt noen skruer som ikke er på passasjer siden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende at noen har vært grei å satt inn en ekstra skrue ved dørhåndtaket. Har du tatt ut vindusbryterne? Disse må ut før du får av trekket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går rutene om dæren er åpen? det hadde eg, måtte legge ny jording fra dørbryter..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har vert i familien siden den var ny, dørtrekket på førersiden har aldri vert tatt av! Så er vel bare litt lim?

Nei funker ikke i det heletatt! Var en sort liten ledning som hadde revnet mellom døra og inn til bilen! Skjøyta den men ingenting funker enda..

Fant ikke noe annet der så må av med dørtrekket! Har ikke funnet noen sikring som har gådd heller :(! Men hvordan tar jeg ut bryteren til ruta? Den firkanta, er det bare og vippe den opp eller må jeg dra fram/ bak?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en klips på baksiden av bryterboksen. Stikk et flattjern inn og hold på presset mens du vipper den opp. Orienterer da i forhold til kjøreretning. Koble så ifra ledningene og da skal dørpanelet være rimelig grei å få av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, tusen takk! =) Skal teste i morgen tidlig! Men noen her som vet om Sikring/relee kan ha røket når kabelen ble "kutta" av og ble kortslutta?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er termo-sikringer, en til foran og en til de bak. Plassering A1 og A2 foran i reléboksen i motorrommet. Den svarte (0.5) kommer i fra alarmen. Trolig for posisjon av ruta. Når jeg får slike feil, pleier jeg å dra ut alle sikringene og måle dem. Kan være vanskelig å se noen ganger. Hvis det er antydning til korrusjon der, bruk electro cleaner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey takk! Skal sjekke, tja.. så ikke noe på sikringene så får vel spraye på litt! Regner med det er et relee som har gått fordi gummien som ledningene ligger i (fra døra og inn i bilen) Den er borte, så ledningene ligger og "gnisser" og har til slutt mista isolasjonen og for en måned siden så gnistra det litt når jeg åpna døra.. er nok en kortslutning i relee elns

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har skjøyta alle kablene som var av nå.. totalt 3 stk sort/ brun og rød! Men funker fortsatt ikke ikke takluka heller, finner ikke noe sikringer og har fått sjekka relea.. ser ut som de virker! Noen som har peiling?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.