Anbefalte innlegg

2006 VW Passat 4Motion 2.0 TDI 140hk 3C (Pumpe dyse)

Kjøpte bilen i November 2012, det var varmt i været første 2-3 ukene. Da drakk ikke bilen noe frostvæske med det eg kunne se.

Hver gang eg fyller opp med diesel så sjekker eg olje og frostvæske. dvs etter ca 8-900km. Kjører aldri under 1/3 tank.

Bilen drikker ikke olje.

Bilen drikker litt frostvæske, det skjedde etter at det ble minusgrader ute. Tenker eg har etterfylt ca 3 dl.

En liten stund etter at eg la merke til at bilen drikker frostvæske, så begynte glødelampen å blinke som et blinklys og motor lampen lyser.

Begge lampene har gult lys. Har vært på diagnose (Møller Ålesund), der dem fant ut at 1 pumpe dyse må skiftes, problem med Elektrisk rattlås og komfort styre enhet og en sak på ett manifold.

Kan en pumpe dyse eller dingsen på manifoldet gjøre at bilen drikker frostvæske?

Bruker så klart Rød og godkjent G3 frostvæske.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få sjekket blokken for sprekker. Min gamle 2004 Touran hadde sprekk og brukte til slutt 4l på 100mil....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Skal be at dem sjekker det nå når den skal inn for å fikse pumpe dysen++.

Men burde ikkje bilen gå dårlig med sprekk(er) i blokken. Da mister den vell kompresjon eller?

Bilen går nesten som normalt, men det skyldes vel pumpe dysen trur eg.

Har lest på div plasser på nett at desse bilene kan finne på å drikke frostvæske når det er kalt ute?

Det merkelige er at den drikker mindre frostvæske når den blir kjørt mye, og drikker mere når den blir kjørt lite. Merkelige greier.

Takk for at du tok deg tid å svare Hans B. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er sprekker i blokken. Hva må gjøres da, skifte motor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om man kun har sprekk inn til en kjølekanal så vil ikke kompresjon bli dårligere. Er du sikker på att du ikke har noen lekkasje noe sted? sett om det blir noe spor i f.eks snøen om den står noen timer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen står i garasje med lyse grønt gulv. Ingen rosa/røde spor etter kjølevæsken. Klarer ikke å se noe lekkasje i motor rommet heller. Tok av plast dekselet på motoren og hadde på mye lys + at eg brukte lommelykt.

Her er ikke snø her akkurat nå, her er ca 7-8 varmegrader nå i kveld.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.