Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp testet felgene mine på Brembo 302mm settet man får til bl.a Golf. For at de skal gå rundt kalipperne må jeg ha en spacer på rundt 6-7 mm for å få godkjent klaring. (Vet at all klaring er god klaring men...) 5 mm var akkurat ikke godt nok. Felgene er allerede på ET20 og med spacer ender jeg opp på ET13 eller.no...

For det første er det langt over hva som er godkjent, og for det andre har jeg hørt at store avvik i forhold til originalt innpress gjør at bilen kan kan virke urolig i styringa og mer sporing. I tillegg til større slitasje på hjullager, men det er kanskje minimalt?

Så jeg lurer på om det kanskje hadde vært et sjakktrekk å skaffe seg andre felger med bedre plass på innsiden (de felgene mine har jo bittelitt kant i tillegg til tykke "eiker") i forhold til å bygge utover i bredden?

Felgene er forresten Azev A 7,5x16" (ET20) med 215/40 dekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nettopp testet felgene mine på Brembo 302mm settet man får til bl.a Golf. For at de skal gå rundt kalipperne må jeg ha en spacer på rundt 6-7 mm for å få godkjent klaring. (Vet at all klaring er god klaring men...) 5 mm var akkurat ikke godt nok. Felgene er allerede på ET20 og med spacer ender jeg opp på ET13 eller.no...

For det første er det langt over hva som er godkjent, og for det andre har jeg hørt at store avvik i forhold til originalt innpress gjør at bilen kan kan virke urolig i styringa og mer sporing. I tillegg til større slitasje på hjullager, men det er kanskje minimalt?

Så jeg lurer på om det kanskje hadde vært et sjakktrekk å skaffe seg andre felger med bedre plass på innsiden (de felgene mine har jo bittelitt kant i tillegg til tykke "eiker") i forhold til å bygge utover i bredden?

Felgene er forresten Azev A 7,5x16" (ET20) med 215/40 dekk.

Ja bare en ting å gjøre da. Sett på spacere som gir deg klaring til bremsene, jekk ned bilen og vurder om bilen ser bra ut og om det subber mye eller bare litt :) Da vet du om du må bytte hjul eller ei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde selvfølgelig vært kjekt å å få testet det på bilen, men hvorvidt det bra ut var vel ikke det jeg lurte på? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint å se at det faktisk er noen som bryr seg om mer enn hvordan bilen ser ut, og også tar med det som er viktig. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det holdt at den bra ut kunne jeg jo tatt den med inn og hengt opp på veggen ved siden av hiddenmaskinen min, så kunne jeg beundre den hver gang det ikke var noe fett på esken.

Skal i løpet av noen dager få testet felgene til en kompis, 17" med ganske god åpning.

VW Golf 2 Fire & Ice.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde selvfølgelig vært kjekt å å få testet det på bilen, men hvorvidt det bra ut var vel ikke det jeg lurte på? ;)

Så du mener felgene kan være greie å bruke på bilen selv om det ser helt dumt ut?? Hallo... ;) Henger jo selvsagt sammen om felgene er "brukbare" å kjøre med og om de stikker 5 cm utenfor skjermen da. Derfor svarte jeg på brukbarheten også selv om jeg nevnte utseendet. Hvor er teskjea ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint å se at det faktisk er noen som bryr seg om mer enn hvordan bilen ser ut, og også tar med det som er viktig. ;)

Av en eller annen merkelig grunn så kommer alle som ikke får lov å sette på mer enn 17 tom av kona med den unnskyldninga der : smil :

Men hvis noen mener de får bedre kjøreegenskaper med 40mm fjærer og 225/45 enn 70mm gewinde og 30 profil, så lytter jeg gjerne...må være på Lånkebanen evt isåfall, hoho :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du mener felgene kan være greie å bruke på bilen selv om det ser helt dumt ut?? Hallo... ;) Henger jo selvsagt sammen om felgene er "brukbare" å kjøre med og om de stikker 5 cm utenfor skjermen da. Derfor svarte jeg på brukbarheten også selv om jeg nevnte utseendet. Hvor er teskjea ;)

Hvilken teskje snakker du om? :confused:

Og dersom du tror jeg skaffer meg felger som ser helt grelle ut bare fordi de passer så får du ta med deg hallo...;)'en din lengre ut på landet!

Hadde felgene stikket 5cm lengre ut hadde jeg vel vært 6 cm lengre unna det egentlige målet mitt! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av en eller annen merkelig grunn så kommer alle som ikke får lov å sette på mer enn 17 tom av kona med den unnskyldninga der : smil :

Men hvis noen mener de får bedre kjøreegenskaper med 40mm fjærer og 225/45 enn 70mm gewinde og 30 profil, så lytter jeg gjerne...må være på Lånkebanen evt isåfall, hoho :)

Nå går jeg enda mer i surr her... "de som ikke får lov til å sette på mer enn 17" blablabla. Du snakker om at det skal se pent ut, ikkesant? 18" på en Golf (eller mer for den saks skyld) ser langt ifra pent ut!

Edit: Antar du vet det er snakk om en mk2 her : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har har dere masse info om hva som passer og ikke passer av felger med 305/28 Brembo på Golf II

Bremo og felger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, for det første er jeg singel og bestemmer derfor alt på bilen selv, så det er ingen unnskyldning.

Det ble spurt om hvordan bilen ville oppføre seg med spacer, hvorvidt dette er lovlig, og angående større slitasje på hjullager. Kan ikke se at du svarte på noe av dette? Du mener altså at så lenge det ser bra ut, er det greit å sette på hva som helst uavhengig av lovlige innpress, endringer i sporvidde, om det sliter hjullagre langt mer enn normalt og sporer?

Og til det siste, ja, du får faktisk bedre kjøreegenskaper på norske veier som ikke akkurat er jevne som en asfaltbane alle steder med noe mer moderat senk og høyere profil på dekkene. Da er det også mulig å kjøre noenlunde normalt. Eller hvorfor tror du Petter Solberg og co kjører med ganske så høye biler når veien er ujevn? Det er ikke for å unngå å slå nedi, for det tåler de bilene ganske så bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har har dere masse info om hva som passer og ikke passer av felger med 305/28 Brembo på Golf II

Bremo og felger

Tusen takk!

Utrolig nytting link. Stod mer enn bare hvilke felger som passet der : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken teskje snakker du om? :confused:

Og dersom du tror jeg skaffer meg felger som ser helt grelle ut bare fordi de passer så får du ta med deg hallo...;)'en din lengre ut på landet!

Hadde felgene stikket 5cm lengre ut hadde jeg vel vært 6 cm lengre unna det egentlige målet mitt! :P

Sa bare at du får vurdere om hjula er passe å kjøre på mht sporing og subbing etter at de er prøvemontert, hverken mer eller mindre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sa bare at du får vurdere om hjula er passe å kjøre på mht sporing og subbing etter at de er prøvemontert, hverken mer eller mindre.

Jah, ser ut som det da. Tvilsomt at bilen rekker å bli klar til å få kjørt noe på banen i år alikevell :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.