Plutselig stopp av motor, får ikke start igjen.. (AAR 2.3 5 sylinder)

Anbefalte innlegg

Det kan tenkes :-) Jeg kjørte enda bilde hjem på startmotoren et par hundre meter da den stoppa, så det må være klaring mellom stempel og ventiler på disse motorene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du en norsk bil? Det har jeg, og Møller spesifiserte kraftigere bremser til norske biler enn hva de hadde i Tyskland. Min har f.eks. 280 mm skiver foran, og samme bremsene bak som S4 Avant. Og hvis da 2.8'en du sammenlignet med var en tysk bil, så har du svaret der. Min bil var attpåtil opprinnelig en varebil, men jeg vet ikke om det er noen forskjell fra personbil.

Jeg har norsk bil ja, som har gått som varebil de første årene. Mener også jeg fant at jeg hadde samme skiver bak som S4.

2.8'n var tysk ja forresten

Bare skyter inn her at skivene IKKE er like som S4 , har nemlig bomma der selv :/

Er samme kalippere og dim på selve skiva som S4 , men spindlene på 100 bygger ca 5mm lenger ut pr side

Så ET på skiva er høyere. (64mm høyde på 100 , 59mm på S4)

Så hvis man vil ha "gratis" spacer bak på S4/S6 , så monterer man Spindler og skiver fra 100 quattro med forhøyet totalvekt :) da får man litt bredere sporvidde i samme slengen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte enda bilde hjem på startmotoren et par hundre meter da den stoppa, så det må være klaring mellom stempel og ventiler på disse motorene..

Nei, det er det nok ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme erfaring når strammehjulet løsnet til regreimen på min gamle NG motor, men reimen var på, hoppet nok bare over noen tenner. Ingen kompresjon når jeg prøvde å starte, akkurat som tennpluggene var demontert. Monterte sammen igjen med ny reim etterpå og gått fint siden det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vel brukt opp flaksen min for i år da ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.