El.vinduer og kupe lys problem Passat 3B 1998 mod.

Anbefalte innlegg

Hei.Er ny her på forumet,og trenger hjelp.Har bla. en 86 mod Audi GT Coupe 5E og en 98 mod Passat stv 1,8. Trenger tips om Passaten i dag.Saken er:Kupelyset virker ikke.Dvs det virker 1 av 50 ganger jag åpner bilen.El.vinduene har sluttet helt å virke.Har søkt litt på forumet og funnet litt om saken,men har el.vinduene noen sammenheng med låsekassa og mikrobryter eller? har prøvd å holde nøkkelen for å åpne vinduene,men ingen respons.Noen som har tips om hvor jeg bør begynne å lete?: klø : Er låsekassene forskjellige på høyre og venstre side? evt kan jeg bruke deler av en høyre til venstre side? (har en høyredør liggende men vet ikke hvordan det ser ut inni der)

Håper på tips. Ser her er MYE kompetanse her:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brudd i ledninger i mellom dør og karroseri?

Er det vått på dørken på førersiden, ligger en komfortmodul der som styrer endel elektronikk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.Noen som vet om el.vinduene er styrt fra komfortmodulen? Skal plukke ut i morga.Den ligger under teppet mellom førersete og pedaler ja?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ligger under førerstolen denne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

El ruter styres via komfortenheten ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

No har jeg tatt ut komfortenheten og der var det ingenting som tydet på fukt.Teppet var riktignok litt fuktig men svært lite. Tok av dørtrekket og oppdaget at det klikket ialle dørene når jeg trykte på de forskjellige bryterne,så der er da strøm. Så på venstre bakdør og der var plasten som holder gjennomføringsbelgen knekt.Så da fant jeg ihvertfall ut hvor vannet kommer inn bak. Der var også brudd i en av de tynne ledningene der(brun/orange eller Brun/gul?).Skjøta de,men fremdeles ikke noe bedre. Flere forslag mottas med takk.:tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut av det.Det var en del ledninger som var skjøtet(originalt) som lå ca ved sparkeplata/ forkant dør.Mellom forgreining til comf.modul og sparkeplate.De var irret og idet jeg tok borti de,så smuldra de opp mellom fingrene mine. Fikk skjøta de sammen og vips så virka både vinduer og kupelys.: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme som på min 16 ledninger som måtte skjøtes hehe.Er nok ikke mange passat 3b som ikke har/hatt problemer med modul eller ledningsnette der.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.