20x9 ET35 foran og 20x10 ET33 bak på B8 avant?

Anbefalte innlegg

Vil dette gå greit? Har for øyeblikket null senk, men tenker å senke rundt 40mm etterhvert.

 

Og hva slags dekkdim vil være optimalt? Vil helst ha kjørbar stand :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil dette gå greit? Har for øyeblikket null senk, men tenker å senke rundt 40mm etterhvert.

 

Og hva slags dekkdim vil være optimalt? Vil helst ha kjørbar stand :P

 

ville valgt 9 tom bak også, 10 tom ET33 bygger langt ut, vil se litt rart ut uten mer senk. 255/35 19 dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar Runar :)

Glemte å si at det var konkave felger!

Er redd for at hvis jeg går for 9" bak også så vil det ikke bli konkavt nok.

 

Men det tryggeste vil være å se om jeg finner høyere ET altså

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar Runar :)

Glemte å si at det var konkave felger!

Er redd for at hvis jeg går for 9" bak også så vil det ikke bli konkavt nok.

 

Men det tryggeste vil være å se om jeg finner høyere ET altså

 

Er det noe poeng med mer konkavitet bak enn foran da? Med glippe i skjermen så er ikke dekkstrekk så fint, så da ville jeg i hvertfall valgt 265/30 på 10 tom og da bør du ha det foran også. Men jeg mener hjulet burde vært litt lengre inn bak da, f.eks et 45. Men du kan jo prøve et hjul eller space ut for å se om det kan bli ok likevel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe poeng med mer konkavitet bak enn foran da? Med glippe i skjermen så er ikke dekkstrekk så fint, så da ville jeg i hvertfall valgt 265/30 på 10 tom og da bør du ha det foran også. Men jeg mener hjulet burde vært litt lengre inn bak da, f.eks et 45. Men du kan jo prøve et hjul eller space ut for å se om det kan bli ok likevel.

 

Ja det vil jeg si, estetisk sett syns jeg det ser penere ut med breiere og mer konkav felg bak enn foran. Men sant som du sier, må nok finne felger med høyere et. Felgene jeg snakker om er i USA, så ikke bare bare å prøve, men jeg kan kanskje stikke en tur innom beckmeister og spørre om å få prøve et par størrelser på bil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det vil jeg si, estetisk sett syns jeg det ser penere ut med breiere og mer konkav felg bak enn foran. Men sant som du sier, må nok finne felger med høyere et. Felgene jeg snakker om er i USA, så ikke bare bare å prøve, men jeg kan kanskje stikke en tur innom beckmeister og spørre om å få prøve et par størrelser på bil

 

Jeg er enig i at det kunne vært ok med bredere bakfelg estetisk sett, men med ca samme offset som foran så havner bakhjulet for langt ut ift karosseriet som ikke er som på A5 hvor det er mye mer plass bak. En tomme bredere felg med samme ET bygger 12,7mm lengre ut, men da bør ET minst være 5mm høyere enn foran. Uansett, du kan jo teipe sammen noen spacere og lage deg et hjul som bygger like langt ut som 10 tom ET33 og det er f.eks 8,5 tom ET14.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.