Store bremser -> større hovedsylinder?

Anbefalte innlegg

Fikk høre av Magnus Aarflot her at han og mr. Bellmann hadde problemer med å få bremsene sine til å ta skikkelig. Og på de nye kalipperne var det visst seks stempler over det som var normalt for golf. Ettersom jeg vurderer å kjøpe samme settet så lurer jeg på om man bør ha en større hovedbremsesylinder (eller hva det nå enn heter) for å ha nok volum til å få noe effekt av de?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hovedsylinderen skaper vakum ved hjelp av motoren, og jo større den er, jo mer krefter får du presset på bremsene.

 

Jeg bytta fra orginal til GTI master på Roccon, og forskjellen er stor. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dette tilfellet klarer den ikke å skape nok trykk til at bremsene tar skikkelig.

Noen forslag om oppgradering fra den som er standard på GTI?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

viss det er golf 2 du tenker på så kom den med 2 typer hovedsylindere

 

den vanlige er på 20mm mens de siste gti 16v fikk en 22mm type,

 

Men har sett at folk har brukt fra passat osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan også bytte bremsekraftforterker i tilleg, gti 8v har vel 8", kan bytte til 9"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk høre av Magnus Aarflot her at han og mr. Bellmann hadde problemer med å få bremsene sine til å ta skikkelig. Og på de nye kalipperne var det visst seks stempler over det som var normalt for golf. Ettersom jeg vurderer å kjøpe samme settet så lurer jeg på om man bør ha en større hovedbremsesylinder (eller hva det nå enn heter) for å ha nok volum til å få noe effekt av de?

 

regner med at det er Brembo bremsene fra Ibiza du snakker om?

 

Det skulle holde med orginalen fra feks G60 på 22,2mm. Jeg bruker en fra sharan på min. 23,79

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hovedbremsesylinder og bremsekraftsforsterker fra Audi A4 (23.81mm) er en mulig løsning. Audi A8 har 25,4mm hovedbremsesylinder. denne kan også brukes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mens me er inne på hovedsylinder og br.karftforsterker.

eg bytta fra 7" til 9" forsterker og større hovedsylinder og fra trommel til skivebrems bak. men eg har forsatt lang vandring på br.pedalen. har lufta fleire ganger men forsatt det samme. kan det vera at det ikkje er nokk vakuum til forsterkeren??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det ikke er nok vakum, eller forsterkeren er for liten vil pedalen være tung. Dersom den går i bunn uten motstand er det typisk nok luft, eller i værste fall sylinderen som er lekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken bremsekraftforsterker vil du anbefale? Holder det med orginal? Jeg har erfaring med at orginal 9 toms gir svært forskjellig bremsekraft, fra bil til bil. Har byttet på min egen med det resultat at bremsekraften forbedret seg. Men andre Golfer har vesentlig bedre bremser med samme oppsett, nærmest touchkontroll.

 

Har du noen tips?

regner med at det er Brembo bremsene fra Ibiza du snakker om?

 

Det skulle holde med orginalen fra feks G60 på 22,2mm. Jeg bruker en fra sharan på min. 23,79

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og siden man er så godt i gang her. Vil det ha noen positiv bremseeffekt å øke størrelsen på skivene bak hvis man øker såpass foran? Eller blir det bare bedre visuelt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir nok mest visuelt, problemet er jo at bakhjulene låses for tidlig når bremsekraften blir for stor bak.

 

Vanligste oppgradering bak er Mk3 eller Mk4 calippere, dette på grunn av den dårlige håndbrekkmekanismen på Mk2.

 

Forskjellen på Mk3 og Mk4-calipperne er at de er av aluminium på Mk4.

 

Mk2-calippere har blitt levert med både 36 og 38 mm stempel. Tror skillet var med PL og 256 mm bremsene foran, da gikk de opp til 38 mm. Mk3 og Mk4 har begge 38 mm stempeldiameter.

 

Og siden man er så godt i gang her. Vil det ha noen positiv bremseeffekt å øke størrelsen på skivene bak hvis man øker såpass foran? Eller blir det bare bedre visuelt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og siden man er så godt i gang her. Vil det ha noen positiv bremseeffekt å øke størrelsen på skivene bak hvis man øker såpass foran? Eller blir det bare bedre visuelt?

 

Anders Ranbo prøvde større bremser bak på sin, selv med Wildwood justering på trykk bak forvandlet det bilen hans til karusell

 

Ikke mye av bremsingen som blir gjort bak

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.