#1 Skrevet Januar 7, 2013 Hei. Har en 2003 modell A6 1.8T hvor oljelampa har starta å hyle og blinke. Kjøpte bilen i august. Mistenker at oljesila i bunnpanna er tett grunnet koksing, da forrige eier brukte longlife olje og kjørte 30 000km intervaller på service. Med en gang feilmeldingen kom opp stoppet jeg bilen. Prøvde å starte den dagen etter og fikk ingen feil. Prøvekjørte den en liten tur, og fikk først feil da oljetemperaturen nærmet seg 80grader. Hva som er gjort: - Oljenivå er OK. - Tatt diagnose uten å finne noen feilkoder. - Prøvd å bytte oljefilter som en nødløsning for å se om dette hjalp, men da temp på olje nærmet seg 80grader kom alarmen tilbake. Noen som har tips om verksteder/flinke folk i Drammensområdet (Tranby) som kan skru, som kunne hjulpet til å rense sila. Vet at man må løsne motorfester, og heise motor opp litt for å få ut bunnpanna for å komme til sila. ________________________ Mvh Christer Berg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 7, 2013 Jeg har nettopp hjulpet en kompis med sammen problemet. Også her var det 30k intervaller. Som nødløsning før vi fikk bilen inn ble det bytta olje 2-3 ganger å diesel som motor rens. Hjalp nok til at lyset ikke tente og han hadde oljetrykk til å kjøre videre. Fikk inn bilen og demontert litt. Brukte da Tunap motor rens. Toppen var full av koks og slagg. Samme i bunnpanna. Kasta alt i delevasker. Ny oljepumpe og sil, filter og olje så klart. Gått uten et feilslag siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 9, 2013 Takk for tilbakemelding . Bare å vente på at verksted får gjort jobben, da jeg ikke har "elefant" hjemme til å få løfta motor for å ta av bunnpanna. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...