AAN Turbo/Startsperre probl.

Anbefalte innlegg

Har nylig investert i S6 2,2T,sjøl om jeg hele tida har tenkt på 4,2 og fått masse skremselspropaganda..., Tror kanskje jeg angrer i ettertid for min går som en "dass", fant jeg ut etter å ha prøvd en annen m aut. og Chip., som min visstnok også skal ha.? Lader nå bare 1,4 på computeren og føles tregere enn min MB 300te 4M, og da er noe feil!..? Forslag til enkle sjekkpkt.?? , er forholdsvis BLÅ på turbo, men "god teoretisk" dvs. novise til å skru.. Ser antydning til riss/sprekker i eksosmanifold, har dette noe å si for turbotrykk? (En hos VAG som glante ned i motorrommet sa dette.) men tviler sjøl..

Har også probl. m startsperrelampe som blinker. Bestillte ny IRnøkke lpå VAGverksted, Filt OK men dem klarte ikke å komme inn på sentrallåskode på diagnoseverktøyet sitt.. Nøkkelen virka uansett i både dør og tenningslås,(men ikke fjernstyringa.) det burde den jo ikke gjordt hvis startsperre er OK?? Ble forespeila masse timer m feilsøk, Mer næring til angeren min... Er d lett å koble ut startsperre? hvordan da koble tilbake??

Bilen har også org. Bose ,men mangler spiller. ny utfordring for å få alt til å virke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta en diagnose på motoren., høres ut som om den går i nødmodus med det ladetrykket der-...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den går i nødmodus siden det står 1,4 i comp. Det vil da si 0,4 i ladetrykk siden copm regner med 1 bar i atmosfærisktrykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv det enkle først ...

 

- Ta av batteripolene, sett på etter ett min.

- Sjekk slanger på matesiden+kjøleren.

(fra luftfilter til innsug)

- Gassvire, slakk vire.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forstått det med atm-trykk.

Har tatt strømmen en 1/2 time.

Prøvd å sjekke slanger, men må nok demontere en god del for å få sjekka godt nok..

-Lader 1,4(på måler) m kvart gass, skjer ikke no mer om jeg "fjøler"

Sitter en turbo XS dumpventil(lilla) der, ser litt "shabby" ut, ser hvor den grove slangen har vært, er bare plombert. Skal den lille inn på topp av Wastegate?

Har d sitti noen orginalventil der som er fjerna?? Lest en del om dette her på forumet og bare blitt mer forvirra..

 

Ingen som har peiling på startsperreproblemet??

 

Mvh. Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den tynne slangen skal inn i toppen av resirk ventil, og evt. dumpventil(selv om en burde kjøpe resirk. ventil)

 

Når det blir turbotrykk, høres det ut som om den "fiser" ut lufta? jeg hadde sprekt slange (som mange andre her inne) og da gikk min og (S4) ufattelig dårlig, det var da michelinslangen som den kalles på folkemunne som var gåen, denne ligger mellom IC og rør i forkant av blokka, dvs. førersiden...

 

Lykke til uansett, håper det ordner seg, for "i orden" er det artige biler;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forstått det med atm-trykk.

Har tatt strømmen en 1/2 time.

Prøvd å sjekke slanger, men må nok demontere en god del for å få sjekka godt nok..

-Lader 1,4(på måler) m kvart gass, skjer ikke no mer om jeg "fjøler"

Sitter en turbo XS dumpventil(lilla) der, ser litt "shabby" ut, ser hvor den grove slangen har vært, er bare plombert. Skal den lille inn på topp av Wastegate?

Har d sitti noen orginalventil der som er fjerna?? Lest en del om dette her på forumet og bare blitt mer forvirra..

 

Ingen som har peiling på startsperreproblemet??

 

Mvh. Geir

 

Den lille slangen (fra innsuget) skal inn på toppen av dumpventilen din.

Har du sjekket om kontakten til magnetventilen din er koblet til?

Ventilen ligger vanligvis rett bak og litt nedenfor høyre hovedlykt.Denne kontakten må vere på hvis du skal få over 0.6 bar.

Ventilen har 3 innløp for luft i tillegg til elektrisk kontakt.

 

Johan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og åpen dumpventil får bilen til å gå dårligere. Kjøp en original resirkuleringsventil (ca. 350,-) - den kobles på den slangen der dumpventilen sitter + der hvor hullet bare er tettet igjen nå. Det burde også få bilen til lå gå noe bedre og få bedre repons..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.