Er det mulig å kjøpe overhalingssett for fordeler på AAN (7A,3B) ?

Anbefalte innlegg

Hei.

Siden fordeleren på AAN (dem som har hallgiver bak) står opp ned nærmest, vil det stadig stå olje på oversiden (ved tannhjulet) og vil prøve å renne ned langs akslingen på fordeleren og dermed samle seg olje på "fotocella" og ellers under plastlokket på fordeleren.

Akkurat dette problemet har jeg! Olje renner langs akslingen og tilslutt lekker ut fra plastlokket på fordeleren og antakeligvis gjør at jeg får feilkode i blandt / fjusk på hallgiver.

Det er noe en slags stålull tettesak helt i enden på akslingen (ved tannhjulet) som jeg misstenker er sliten,, er det mulig å få kjøpt et overhalingssett til hallgiveren, eller må man kjøpe ny fordeler på møller til x tusen kr, noe som jeg mener er totalt unødvelndig når det er en ring til antakeligvis 20kr som trengs å byttes.

Den grønne O-ringen (svart på eksempelbildet) rundt selve fundamentet til fordeleren er tett, men den kan sikkert kjøpes separat.

Legger ved et eksempelbilde, den tetteringen jeg tenker på er inni den brune ringen på AAN motoren.

post-289-1222965495.jpg

Noen tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.