Anbefalte innlegg

Hei, til sommeren har jeg tenkt å kjøpe senkesett og felger på min golf v.

 

Har lyst på disse felgene: http://www.partsandretards.no/felger-og-tilbehor/felger/speed-tech/rs-tech-18

 

Det jeg lurer på er:

 

Passer disse på en sølv golf v?

Hvilken dekk dimensjon må jeg ha på disse felgene?

Burde jeg gå får større eller mindre felger?

 

Håper på gode svar, takk på forhånd.

 

Jo Are

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, til sommeren har jeg tenkt å kjøpe senkesett og felger på min golf v.

 

Har lyst på disse felgene: http://www.partsandretards.no/felger-og-tilbehor/felger/speed-tech/rs-tech-18

 

Det jeg lurer på er:

 

Passer disse på en sølv golf v?

Hvilken dekk dimensjon må jeg ha på disse felgene?

Burde jeg gå får større eller mindre felger?

 

Håper på gode svar, takk på forhånd.

 

Jo Are

 

Ville valgt 19 tom på Golf 5, fint kompromiss mellom utseende og kjørbarhet. 8 eller 8,5x19 ET45, 225 eller 235/35 19.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det stor forskjell på ET 35 og ET 45?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, hvis du skal senke en del, så er innpresset du nevner av vesentlig betydning (10mm differanse).

Dekkmerke og dimmensjon er også alfaomega!

 

Hvis du skal senke litt, så er 8x19 ET44-47 med 215/35 dekk et trygt valg..

8,5x19 ET47-52 med 215/35 går også greit ved en del senk!

 

Selv har jeg kjørt 1 sesong med 8x19 ET44 215/35 med FK senk i bunn rundt baut på 5'er golf, og i år blir det 8,5x19 ET47 med 215/35 med samme senk. Er ikke mye plass i buene på 5'er golfen, men med riktig ET og dekkdim/merke, så går det greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det stor forskjell på ET 35 og ET 45?

 

Jepp på Golf 5-7 er det en stor forskjell fordi det ikke er så mye plass utover. ET35 blir feil uansett, senk eller ikke, men faktisk er det bedre med mye senk fordi da havner hjulene lengre inn. Hvis du er livredd for subbing, så kan du godt gå ned på dekkbredde, men 8 eller 8,5x19 ET45 med 225/35 skulle i hvertfall være trygt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så dere anbefaler ikke de felgene jeg har linket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så dere anbefaler ikke de felgene jeg har linket?

 

Fine hjul, men feil offset og ville gått for 19 tom hvis man først skal handle noe som man blir ordentlig fornøyd med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fine hjul, men feil offset og ville gått for 19 tom hvis man først skal handle noe som man blir ordentlig fornøyd med.

 

Ja jeg ligger disse veldig godt, vet du om noen som ligner og er det som er best for Golf V?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rotiform BLQ?

 

Det er kanskje ikke en dum idé :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg ligger disse veldig godt, vet du om noen som ligner og er det som er best for Golf V?

 

http://forum.vacn.no/showthread.php?244529-BBS-Speedline-8-5x19-Nyoppusset

 

skulle vel egentlig hatt versjonen med ET48, men kan gå akkurat klar av skjermene dette også, med 225 eller 215 dekk.

 

Liker disse også jeg, reps da...men trygg dimensjon.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=39137218&FINNBOX_ENABLED=true&spidEnabled=true

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører 8x19 ET45, 215.35.19 med v-maxx sett i bunn, valsa hjulbuene foran i sommer og ved mye sving og litt vridning så subber det asså. kan jo kjøpe breiere skjermer fra koolart da om det blir trangt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Runar sier, det kan gå, men er dårlig med plass utover i buene på 5'ern, og 8,5" med ET43 vil ikke gjøre saken bedre.. ET48 hadde vært bedre!

 

8x19 ET45-48 med riktig dekkmerke i 215/35 så har du ihvertfall marginene på din side, da er det bare senken som avgjør når/hvor du skal subbe eller ikke!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 8,5x19" ET42 forran og ET40 bak med 215/35 P-Zero + 45mm H&R senk, på min Mk5 :) Null subb what so ever!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 8,5x19" ET42 forran og ET40 bak med 215/35 P-Zero + 45mm H&R senk, på min Mk5 :) Null subb what so ever!

 

Forskjell på 4motion og vanlig kanskje? Eller jeg vet ikke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ett sett med OZ Racing Superturismo GT Black 8 x 19 ET45 med conti 225/35 dekk som jeg vurderer og selge. Ta kontakt på pm hvis du er intressert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjell på 4motion og vanlig kanskje? Eller jeg vet ikke..

 

Bror hadde 8,5x19 et 45 på golf 5, 225/35 dekk, subba aldri det. Så med normal senk opptil 50mm tror jeg et 43 funker fint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bror hadde 8,5x19 et 45 på golf 5, 225/35 dekk, subba aldri det. Så med normal senk opptil 50mm tror jeg et 43 funker fint.

 

Okey, da er det vel bare å vente på penger å finne noen felger å bestille :) sommeren er jo rett rundt gjørnet ser det ut som!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt de 2 siste somrene med 19x8,5 et48 med 215-35 foran og 19x9,5 et 48 med 225-35 bak og det funker veldig fint.

Kjørte en vinter med 8x18 et 35 med 225-40 18 og det funket fint bak, men skjermene foran er ødelagt.

Ellers synes jeg at speedlines felgene som Glenn har tilsalgs hadde passet meget bra:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

[ATTACH=CONFIG]187781[/ATTACH]

 

Disse liker jeg, rimelig er de også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror de er i dyreste laget for meg disse Håkon, men jeg tror de hadde passet perfekt :)

 

Er med Toyo-dekk da. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.