Poleringsmiddel/ Vox og lignende! Erfaring?

Anbefalte innlegg

Hei alle :)

 

Fikk meg nytt poleringsutstyr til jul i år og sitter nå og leser litt og titter på forsjellige produkter.. og er usikker på hva jeg skal kjøpe : rolleyes

Ser at Scholl merket er meget bra og har selv prøvd det på min bil og er veldig fornøyd! Litt usikker på hva det het igjenn men var 3 forsjellige steg! Det jeg lurte på er om noen her ha prøvd mye forsjellig og har erfaring med bla

-Glans

-Holdbarhet

 

Si din mening/ erfaring! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax har hvertfall jeg gode erfaringer med, men som regel, legger du litt penger i voks, så får du det du betaler for.

 

Swissvax Shield har bra glans og veldig bra holdbarhet

en annen Swissvax som f.eks Mirage eller "merke"basert som blauweiss til bmw, viking til volvo osv har mer glans, men mindre holdbarhet. Skal du ha i pose og sekk så må dessverre lommeboka fort blø litt.

 

Har selv swissvax Mirage og ett utall av andre Chemical Guys, div vokser. Og ingen av de matcher Swissvax når det kommer til påføring, drøyhet og av-buffing. Virker jo dyrt med 1000kr for en boks, men den holder til kanskje 30-40 påføringer på en vanlig personbil om du gjør det riktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, er Swissvax Shield jeg har på bilen nå og er fryktelig bra holdbarhet selvom du faktisk bruker avfetting en sjelden gang! Da går jeg for en sånn en! Men med tanke på middel hva bruker du? Du bruker Scholl der eller? Pads/ kluter osv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker scholl s3 gold og s30 sammen med en fin blanding av scholl/chemicalguys puter. kluter er fra overalt fra ebay til chemical guys, autoglym, og div andre ymse merker fra "detailing" butikker. Men det kan være greit å teste de på en "ufarlig" overflate før du går løs på nyvoksa/nypolert bil i tilfelle kvaliteten ikke er den beste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg foretrekker Menzerna fremfor Scholl.. Billigere er de også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg foretrekker Menzerna fremfor Scholl.. Billigere er de også :)

 

Litt artig å tenke på at for 3 år siden sa vi det stikk motsatte :P

 

Men ja, begge disse merkene er meget bra, du (trådstarter) vil ikke bli misfornøyd :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt artig å tenke på at for 3 år siden sa vi det stikk motsatte :P

 

For 3 år siden brukte jeg Megs, for 2år siden Menzerna og siste årene Scholl. :)

Produktene er jo i kontinuerlig utvikling heldigvis.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da går jeg for scholl! Kjøper en flaske med grov/middel/ finish! Regner med jeg blir fornøyd uansett hva! Takk for innspill alle! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da går jeg for scholl! Kjøper en flaske med grov/middel/ finish! Regner med jeg blir fornøyd uansett hva! Takk for innspill alle! :D

 

....he he he...W E L C O M E too the jungel......litt nissemann engelsk her men.... Hiver meg på i siste liten. . . En uutrolig holdbar vintervoks etter min mening er denne... Men husk at bilen må være 3009%%%% ren før voksen påføres.... sjekk denne:

 

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&products_id=35

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

=D Du kom nok litt i siste liten her ja, bestilte produkter for en 4000.- i går hehe :) Men blir nok kanskje og prøve den voxen der etter hvert! Men først se hvordan shield er når JEG skal påføre den :P hehe! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.