Valg av 1.9 TD motor til Golf 2

Anbefalte innlegg

2.5 TDI fra caravelle, hadde det vært morsomt i countryen? :P Prøvd å lese opp litt om det, men ikke så mye konkret. Tror det må byttes litt deler over, samt større bolter på caravelle blokka. Usikker om det må drilles hull også til motorfeste :/ Er vel mest ønsketenking, men hadde vert morsomt siden jeg trolig har høyden under panseret til å slippe unna med det ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan få tak i komplett ALH motor for 2500,- ser det ut som, men da må jeg vel ta med i beregningen 600$ pluss mva og toll, i tillegg til wastegate turbo siden det er vNC turbo på disse originalt? :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vnt originalt ja, men hva koster 600$?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vnt originalt ja, men hva koster 600$?

Får vel tak i bygd om diesel pumpe til rundt 600$?

Vnt må byttes ut, så tror gjerne det blir litt for mye ekstra kostnader da :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Originalturbo må jo byttes uansett :P hehe

Må sende pumper bort for ombygging + porto tilbake, så da er det like greit å sende til Sverige, 7000SEK for ombygging men da har du også en totalt overhalt "ny" pumpe. Hvis ikke så får vi nå smelt sammen en mTDI pumpe her lokalt (TDI innmat i TDK pumpe), Lasse sin pumpe funka bra nok den :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Originalturbo må jo byttes uansett :P hehe

Må sende pumper bort for ombygging + porto tilbake, så da er det like greit å sende til Sverige, 7000SEK for ombygging men da har du også en totalt overhalt "ny" pumpe. Hvis ikke så får vi nå smelt sammen en mTDI pumpe her lokalt (TDI innmat i TDK pumpe), Lasse sin pumpe funka bra nok den :)

Stemmer vel det ja, skikkelig turbo, trodde original holdt, men når jeg tenker meg om så må man jo opp i størrelse ;-)

Oki, tenkte litt på å bygge selv. Har jo toppen fra 1.6td pumpa mi så trenger vel bare noe tdk pumpedeler i tillegg til tdi pumpa som følger motoren ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger en komplett TDK pumpe for å stappe TDI pumpehode og stempel i + LDA pinnen fra 1.6TD pumpetoppen din ;) Desverre så er det også nødvendig med større dyser på TDI, litt avhengig av hvor mye effekt og hvor stor turbo du slenger hvilke dyser du velger selvsagt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger en komplett TDK pumpe for å stappe TDI pumpehode og stempel i + LDA pinnen fra 1.6TD pumpetoppen din ;) Desverre så er det også nødvendig med større dyser på TDI, litt avhengig av hvor mye effekt og hvor stor turbo du slenger hvilke dyser du velger selvsagt

Okey, hvor mye ligger nye større dyser på sånn roughly?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2200-2500kr

Usj, det var ikke akkurat billig :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjiping :P

Kjøp deg en AAZ motor da, det blir billigst

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, er ikke at jeg er SÅ kjip, men forskjell på å legge litt i motorbytte og legge masse i motor bytte :P Tenkte rundt 10k helst muligens under det og om mulig, synes ikke det er så galt, tenker da i grove trekk. Vil jo bruke litt ekstra på småting som bytte pakninger og slike forbruksting ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lest opp litt mer, og virker som de fleste mener ALH motoren har andre motorfester enn AAZ og den andre kjipe motoren... Dette ble gjort for å blitt kvitt torque steer og vridning i motoren. Noen som har noe kjennskap til dette? Blir en show stopper, da jeg ikke er interessert i å bytte/bygge nye motor fester. Må stemme overens, mens DP og slikt er ikke noe stress å lage.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har andre fester oriinalt ja, men de gamle motorfestene passer på den blokka også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har andre fester oriinalt ja, men de gamle motorfestene passer på den blokka også :)

Hmm, må få tak i et ekstra sett med golf 2 motorfester og da :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AHU motor med tdk topp, pumpe og turbo til pakkepris , det burde jo egentlig være veldig enkelt å kjapp jobb å få ferdig. Usikker på om det er original pumpe eller modifisert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil ikke funke med forkammertopp på tdi blokk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Lasse sier går det dårlig, et lite tips: sjekk forskjellen på stemplene ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Lasse sier går det dårlig, et lite tips: sjekk forskjellen på stemplene ;)

Okey, skal sjekke opp hvorfor han nevnte tdk topp da, siden det bare er vas :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer på og få ustert opp min tdi 1z motor.. med følgende:

Ahu ecu - fjerne startsperre funktion

K24 turbo og eksosmanifold fra 1,6td

764 dysetupper

Afn dieselpumpe (passer den over evt? Mtp elektronikk, og hva kan evt gjøres med den for og hente litt mer? )

Blir vell chipp også..

Noen som har noen formening til oppsett og effekt? (Petter)

Håper og havne på 120-130 ærlige hjulhk..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fornuftig oppsett det bortsatt fra en treg turbo som vil gi deg veldig kort register. AHU hjerne gir deg en oppgradering til MSA15.5 hjerne, AFN pumpa har litt mer slaglengde på kamplata og passer på. Men du må ha custom chip for å få dette til å snakke sammen uten nødmodus. Jeg hadde heller valgt en annen turbo og større dyser så hadde du hatt 200hk OG kjappere spool ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vill ha noe som er bolt on, vet k24 er treg og custum chipp ordner chipsenter sa han:)

Håper på 130 ærlige hjulhester som sagt:)

Noe tips til litt større intercooler som kan passe bak / under skiltet midt på liks?

Hvilken turbo og dyser ville du gått for? :S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.