Valg av 1.9 TD motor til Golf 2

Anbefalte innlegg

Jepp, men de er litt små :P Passer til en original 90hk TDI turbo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt små ja eg hadde pp764 på ventoen. men for all del var jo grei pris og de funker nok ett stykke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt små ja eg hadde pp764 på ventoen. men for all del var jo grei pris og de funker nok ett stykke

 

Aha, kansje best å vente til jeg får riktig da heller. Hvor mye tror du man kan hente ut med de små dysene der da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Btw, hvilken turbo skal jeg se etter til oppsettet? Både flens og hus, siden jeg ikke har noe særlig peiling annet enn bittelitt på 5er audi, å hjelper ikke mye hher :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg får jo ein turbo og manifoil til overs i løpet av våren lite brukt. den er vertfall godt for 200hk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg får jo ein turbo og manifoil til overs i løpet av våren lite brukt. den er vertfall godt for 200hk

 

Hørres ut som en go plan, skal fjerne turbo fra ønskes kjøpt tråden da foreløpig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Btw, trenger jeg dieselpumpefestet fra TDK? Eller er det feste på tdien?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er feste på TDI motoren også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice nice, da tenker jeg ikke på det =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg får jo ein turbo og manifoil til overs i løpet av våren lite brukt. den er vertfall godt for 200hk

 

Hvilken turbo og flens er det du kjører der, så jeg kan oppdatere prosjekt tråden med korrekt info =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turboen er jo ein Holset HE211 manifoilen er vel noe kinagreier med t25 flens

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turboen er jo ein Holset HE211 manifoilen er vel noe kinagreier med t25 flens

 

Okey, da får jeg oppdatert ;-)

 

Den er vel med ekstern wastegate...? Så kan jo i teorien lage screamer da, men er vel kansje ikke noe særlig forskjell i lyd når jeg kjører frieksos i utgangspunktet sannsynligvis?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holset HE211W har intern wastegate

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holset HE211W har intern wastegate

 

Arh, crap :( jaja, kan ikke vinne hver gang :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hoho, til den turboen trenger du større dyser enn PP520 for at det skal bli skikkelig morsomt ;)

 

HFLO-X .240 dyser til 175£ herfra: http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/hflo-x-race-nozzles-for-1-9-2-5-ve-engines.html så har du et potent oppsett!

 

Fratelli Bosio 764 dyser burde vel duge da, er riktignok ikke .240 men .232 om jeg ikke tar feil...? Holder det for et bra oppsett med turboen og IC? Var vel det samme som Lasse hadde på ventoen, men var det samme turbo som ble kjørt der?

 

En her på forumet som har et slikt sett ser du ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

PP764 er nok litt mindre enn det i virkeligheten, disse bildene er tatt av SINTEF:

 

attachment.php?attachmentid=157457&d=130

 

attachment.php?attachmentid=157458&d=130

 

Det blir jo bare mindre effekt, så jeg ville nå heller anbefale dyser som holder til like mye som turboen og så heller justere ned dieselmengden på pumpa hvis du ikke vil bruke all effekten. Kjøper du for små dyser må du kjøpe dyser en gang til hvis du vil ha mer effekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

PP764 er nok litt mindre enn det i virkeligheten, disse bildene er tatt av SINTEF:

 

attachment.php?attachmentid=157457&d=130

 

attachment.php?attachmentid=157458&d=130

 

Det blir jo bare mindre effekt, så jeg ville nå heller anbefale dyser som holder til like mye som turboen og så heller justere ned dieselmengden på pumpa hvis du ikke vil bruke all effekten. Kjøper du for små dyser må du kjøpe dyser en gang til hvis du vil ha mer effekt.

 

Okey, da blir det ingen deal der. Få det riktig fra strarten av ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil en Volkswagen Passat 1.9TDI 1994 være en brukbar donor av motor? Endelig en som står lokalt. Ellers er jeg på vei over til tanken på TDK siden det er drastisk billigere og enklere å få tak i i nærområdet, men ofrer vel en del hest ved å gå for TDK kontra TDI men fordelen er at jeg kan få bilen godkjent med motoren da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stjeler denne tråden her litt, og tenker bakvendt, da en kompis har kjøpt en passat med 1,9tdi. Tenkte litt økonomi om det kunne lønnet seg å bygd denne om til mTdi, bare stappe tdi innmat i tdk pumpe å skru på med en større turbo, isteden for å punge ut i dyre dommer for chip osv? Eller er det så mye annet som også må gjøres da at det ikke lønner seg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro det skaper litt trøbbel med hjernen, da TDI hjernen ikke vil være helt happy med manglende kontroll og info fra pumpe og dyser. Men er bare en gjetting fra min side. Har uansett deler til deg hvis du går for mTDI ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tanken er å fjerne hele hjernen, å altså ha mTdi på samme måte som du planla, bortsett fra at vi da bygger den i en bil som har tdi orginalt.

Men ser ut til at han går for den enkle metoden, såkalt "tuningboks"...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.