#76 Skrevet Januar 15, 2013 Jepp, men de er litt små Passer til en original 90hk TDI turbo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#77 Skrevet Januar 15, 2013 Litt små ja eg hadde pp764 på ventoen. men for all del var jo grei pris og de funker nok ett stykke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#78 Skrevet Januar 15, 2013 Litt små ja eg hadde pp764 på ventoen. men for all del var jo grei pris og de funker nok ett stykke Aha, kansje best å vente til jeg får riktig da heller. Hvor mye tror du man kan hente ut med de små dysene der da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#79 Skrevet Januar 15, 2013 Btw, hvilken turbo skal jeg se etter til oppsettet? Både flens og hus, siden jeg ikke har noe særlig peiling annet enn bittelitt på 5er audi, å hjelper ikke mye hher 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#80 Skrevet Januar 15, 2013 Eg får jo ein turbo og manifoil til overs i løpet av våren lite brukt. den er vertfall godt for 200hk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#81 Skrevet Januar 15, 2013 Eg får jo ein turbo og manifoil til overs i løpet av våren lite brukt. den er vertfall godt for 200hk Hørres ut som en go plan, skal fjerne turbo fra ønskes kjøpt tråden da foreløpig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#82 Skrevet Januar 16, 2013 Hoho, til den turboen trenger du større dyser enn PP520 for at det skal bli skikkelig morsomt HFLO-X .240 dyser til 175£ herfra: http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/hflo-x-race-nozzles-for-1-9-2-5-ve-engines.html så har du et potent oppsett! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#83 Skrevet Januar 16, 2013 Hoho, til den turboen trenger du større dyser enn PP520 for at det skal bli skikkelig morsomt HFLO-X .240 dyser til 175£ herfra: http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/hflo-x-race-nozzles-for-1-9-2-5-ve-engines.html så har du et potent oppsett! Må vel bli noe slikt ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#84 Skrevet Januar 16, 2013 Btw, trenger jeg dieselpumpefestet fra TDK? Eller er det feste på tdien? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#85 Skrevet Januar 16, 2013 Er feste på TDI motoren også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#86 Skrevet Januar 16, 2013 Nice nice, da tenker jeg ikke på det =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#87 Skrevet Januar 16, 2013 Eg får jo ein turbo og manifoil til overs i løpet av våren lite brukt. den er vertfall godt for 200hk Hvilken turbo og flens er det du kjører der, så jeg kan oppdatere prosjekt tråden med korrekt info =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#88 Skrevet Januar 16, 2013 Turboen er jo ein Holset HE211 manifoilen er vel noe kinagreier med t25 flens 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#89 Skrevet Januar 16, 2013 Turboen er jo ein Holset HE211 manifoilen er vel noe kinagreier med t25 flens Okey, da får jeg oppdatert ;-) Den er vel med ekstern wastegate...? Så kan jo i teorien lage screamer da, men er vel kansje ikke noe særlig forskjell i lyd når jeg kjører frieksos i utgangspunktet sannsynligvis? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#90 Skrevet Januar 16, 2013 Holset HE211W har intern wastegate 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#91 Skrevet Januar 16, 2013 Holset HE211W har intern wastegate Arh, crap jaja, kan ikke vinne hver gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#92 Skrevet Januar 23, 2013 Hoho, til den turboen trenger du større dyser enn PP520 for at det skal bli skikkelig morsomt HFLO-X .240 dyser til 175£ herfra: http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/hflo-x-race-nozzles-for-1-9-2-5-ve-engines.html så har du et potent oppsett! Fratelli Bosio 764 dyser burde vel duge da, er riktignok ikke .240 men .232 om jeg ikke tar feil...? Holder det for et bra oppsett med turboen og IC? Var vel det samme som Lasse hadde på ventoen, men var det samme turbo som ble kjørt der? En her på forumet som har et slikt sett ser du ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#93 Skrevet Januar 23, 2013 PP764 er nok litt mindre enn det i virkeligheten, disse bildene er tatt av SINTEF: Det blir jo bare mindre effekt, så jeg ville nå heller anbefale dyser som holder til like mye som turboen og så heller justere ned dieselmengden på pumpa hvis du ikke vil bruke all effekten. Kjøper du for små dyser må du kjøpe dyser en gang til hvis du vil ha mer effekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#94 Skrevet Januar 23, 2013 PP764 er nok litt mindre enn det i virkeligheten, disse bildene er tatt av SINTEF: Det blir jo bare mindre effekt, så jeg ville nå heller anbefale dyser som holder til like mye som turboen og så heller justere ned dieselmengden på pumpa hvis du ikke vil bruke all effekten. Kjøper du for små dyser må du kjøpe dyser en gang til hvis du vil ha mer effekt. Okey, da blir det ingen deal der. Få det riktig fra strarten av ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#95 Skrevet Februar 5, 2013 Vil en Volkswagen Passat 1.9TDI 1994 være en brukbar donor av motor? Endelig en som står lokalt. Ellers er jeg på vei over til tanken på TDK siden det er drastisk billigere og enklere å få tak i i nærområdet, men ofrer vel en del hest ved å gå for TDK kontra TDI men fordelen er at jeg kan få bilen godkjent med motoren da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#96 Skrevet Mars 7, 2013 Stjeler denne tråden her litt, og tenker bakvendt, da en kompis har kjøpt en passat med 1,9tdi. Tenkte litt økonomi om det kunne lønnet seg å bygd denne om til mTdi, bare stappe tdi innmat i tdk pumpe å skru på med en større turbo, isteden for å punge ut i dyre dommer for chip osv? Eller er det så mye annet som også må gjøres da at det ikke lønner seg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#97 Skrevet Mars 7, 2013 Vil tro det skaper litt trøbbel med hjernen, da TDI hjernen ikke vil være helt happy med manglende kontroll og info fra pumpe og dyser. Men er bare en gjetting fra min side. Har uansett deler til deg hvis du går for mTDI ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#98 Skrevet Mars 7, 2013 Tanken er å fjerne hele hjernen, å altså ha mTdi på samme måte som du planla, bortsett fra at vi da bygger den i en bil som har tdi orginalt. Men ser ut til at han går for den enkle metoden, såkalt "tuningboks"... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...