#1 Skrevet Januar 8, 2013 Som topic sier. Har dette i bøtter og spann på jobben, så hadde vært gull om jeg kunne bruke det til foringer på lekebilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 8, 2013 PA6 er jo en nylon. ett utrolig seigt og ett produkt med god motstandsegenskap mot kjemikalier som bensin, olje.o.s.v PA6 er jo benyttet mye som materiale for produksjon av tannhjul i plast siden det er ett meget solid og enkelt produkt til bearbeiding. Så ser ikke noe grunn til at dette ikke skal fungere. brukstemp er oppgitt til PA6 og være fra -30 til +90. Så du trenger ikke og være redd for og få porøse foringer på vinterstid så sant det er mot -30. selv har jeg plast som foringer PEHD i motorfester POM i gir fester POM i traverser forran og bak 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 8, 2013 Traversen min har stål.... Ikke testet, så blir "spennende" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 8, 2013 Men PA6 (nylon) er hygroskopisk, altså at vanninnholdet i materialet varierer, avhengig av omgivelsene. Mye vann gir seigere materiale, mens lite fukt gir sprøere materiale. Også dimensjonene endrer seg med vanninnholdet. Nylon sveller med økt vanninnhold. En tidligere kollega laget foringer til roret på seilbåten sin i PA6, som funket fint på land, men etterhvert ikke lot seg rikke på sjøen... Jeg jobber også i et firma som produserer varer på Røros, og det er mye komponenter i PA6. Det tørre vinterklimaet på Røros har tidligere ført til at del komponenter har blitt sprø og knekker i montasjen, vinterstid, men ikke om sommeren. Denne erfaringen tar vi hensyn til når vi utvikler nye produkter. Som du hører, jeg ville tenkt meg om én gang til før valget falt på PA6 i foringer. Sigmund 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 8, 2013 Uansett greit med en stålhylse i midten på f.eks bærearmsforinger, så dreier du nylon når det er tørrt i været, så vil dem sette seg godt fast når det blir montert. Følg med på værmeldinga 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 9, 2013 Stålhylser hadde jeg tenkt å bruke uansett, men jeg ser jo ulempen med vanninnholdet og sprøheten vinterstid... Hvilket materiale ville dere anbefale? Vi får sikkert tak i det meste, så da går det jo an å bestille en lengde med noe som er mere gunstig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 9, 2013 Stålhylser hadde jeg tenkt å bruke uansett, men jeg ser jo ulempen med vanninnholdet og sprøheten vinterstid...Hvilket materiale ville dere anbefale? Vi får sikkert tak i det meste, så da går det jo an å bestille en lengde med noe som er mere gunstig. POM ville jeg brukt, skal lage til min egen bil i det nå straks faktisk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...